Änglar på rymmen

Originaltitel: We're No Angels
Regissör:Neil Jordan
Utgivningsår:1989

Om Änglar på rymmen:

När Jim och Ned flyr från fängelset förväxlas de med ett par präster som väntas till ett kloster. Förklädda i prästskrud väntar de på tillfället att fly vidare.

Titel: Trasiga änglar
Regissör: Emile Ardolino
År: 1992
Genre: Komedi, Kriminalare
En värsting till syster

Robert De Niro, Sean Penn, Demi Moore, John C Reilly, Hoyt Axton, Ken Buhay, Wallace Shawn, James Russo, Ray McAnally, Bruno Kirby, Jay Brazeau, Bill Murdoch, Elizabeth Lawrence, Jessica Jickels

David Mamet

Drama, Komedi

Diskussioner om Änglar på rymmen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Änglar på rymmen (40 st)
Paramis (Anmäl)   12:01 15/5
Håller tack vare DeNiros härliga komik.
Bumbi78 (Anmäl)   25/2 2018
Bra skådisar i en sämre komedi. Inte speciellt kul och borde kanske heller gjorts som komedi. Tror det kunnat bli bättre om de skippat "det roliga" och gjord den som dramathriller, det hade storyn klarat.
Djason (Anmäl)   12/6 2016
Robert De Niro och Sean Penn är helt klart behållningen i denna film. Svag 3:a då manuset känns en aning tunt.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Robert De Niro Och Sean Penn i ett tidigt försök att ge sig på komedi. Visst skrattar man ibland men två fantastiskt duktiga skådisar ser inte alltid till att skapa en toppfilm. Dock godkänd. 2+
Gordyal (Anmäl)   22/6 2012
Oj! Detta var verkligen något helt annat än vad jag hade förväntat mig. Ingen tillrättalagd småfjantig dussinkomedi, utan istället något spretigt och småkärvt. Egentligen håller det inte riktigt hela vägen även om den verkligen har sina stunder. Men då den överraskade så stort så får den ändå behålla sin trea. (7-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Änglar på rymmen