Åsa-Nisse i agentform

Originaltitel: Åsa-Nisse i agentform
Regissör:Arne Stivell
Utgivningsår:1967

Om Åsa-Nisse i agentform:

Vi slungas rakt in i filmen utan förtexter. Sex gogo-brudar dansar omkring mitt i naturen. Konstapel Klöverhage, Akke Carlsson med hitlermustasch, ligger och spanar på flickorna. Någon har dock fått syn på Klöverhage, och skjuter sönder hans kikare, den ena efter den andra. Samtidigt har en störningssändare etablerats i Knohult, med resultat att TV bara sänder fyra år gamla program. Knohult är därmed isolerat från övriga världen. Åsa-Nisse och Klabbarparn lär upp Sjökvisten till hemlig agent och sätter honom på spåret. I denna film ser vi inte skymten av Kristin och Eulalia.

Titel: Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
Originaltitel: Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
Regissör: Arne Stivell
År: 1968
Genre: Komedi
Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
Titel: Åsa-Nisse jubilerar
Originaltitel: Åsa-Nisse och tjocka släkten
Regissör: Börje Larsson
År: 1963
Åsa-Nisse och tjocka släkten

John Elfström, Artur Rolén, Maude Adelson, Gus Dahlström, Akke Carlsson, Stellan Skantz, Gustaf Lövås, Lars Lennartsson, Gösta 'Snoddas' Nordgren, Lena Stivell, Mikael Ramel, Anna Öst

Arne Stivell

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse i agentform  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse i agentform (15 st)
Rai (Anmäl)   8/11 2017
Vad ska man säga? Åsa-Nisse är ju alltid Åsa-Nisse. Det finns ett sällsamt ljus av uselhet, fånerier i filmerna, men ljuset över just Åsa-Nisse filmerna kan inte annat än bli uppfylld av humor och värmen och det klarar knappast några andra filmer som är lika usla... Därför älskar jag Åsa-Nisse-filmerna..
yrkeschaufföre (Anmäl)   22/10 2015
Jag har aldrig förstått varför Gus Dahlström är med i Åsa-Nissse-filmerna, humorn är ju tvärt emot Crazyhumorn som Gus representerar. Men den här filmen är lite smårolig och har några vaga poänger men när slutet kommer blir det uppenbart att man inte orkade skriva ett ordentligt slut utan bara tramsar till det å sen går alla hem.
LTT86 (Anmäl)   22/5 2015
Story var helt enkelt för tråkig för att bli intresserat. Det var klart bättre än förra Åsa Nisse jag sog på och hade en bättre story som var mycket enklare att följa, men tyvärr var den inte tillräcklig intresserat för mig att komma in i.
Intro (Anmäl)   16/11 2010
kultfilm!
Herr Arne (Anmäl)   13/7 2009
Agent 00 Sjökvist med rätt att sälja potatis...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse i agentform