Åsa-Nisse i full fart

Originaltitel: Åsa-Nisse i full fart
Regissör:Ragnar Frisk
Utgivningsår:1957

Om Åsa-Nisse i full fart:

Åsa-Nisse åker till Stockholm för att tävla i tiotusenkronorsfrågan. Samtidigt försöker några bovar stjäla Åsa-Nisses ritning på en förgasare han uppfunnit.

Titel: Åsa-Nisse
Originaltitel: Åsa-Nisse i agentform
Regissör: Arne Stivell
År: 1967
Åsa-Nisse i agentform

John Elfström, Artur Rolén, Helga Brofeldt, Anita Lindblom, Gustaf Lövås, Gösta Prüzelius, Mona Geijer-Falkner, Carl-Olof Alm, Christina Lindström, Carl-Gunnar Wingård

Lennart Palme

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse i full fart  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse i full fart (21 st)
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Vad ska man säga? Åsa-Nisse är ju alltid Åsa-Nisse. Det finns ett sällsamt ljus av uselhet, fånerier i filmerna, men ljuset över just Åsa-Nisse filmerna kan inte annat än bli uppfylld av humor och värmen och det klarar knappast några andra filmer som är lika usla... Därför älskar jag Åsa-Nisse-filmerna..
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
När jag var liten så hade vi flera Åsa-Nisse filmer inspelade och det tittade jag på. Det är ju egentligen inget vidare men en del av vår svenska filmhistoria som bör bevaras. 2-
karlmats (Anmäl)   24/11 2013
Sämst hittills i serien, hoppas vi inte har nått zenit och att resten av filmerna blir i den här klassen för då klarar jag nog inte livhanken förbi film 14 eller nåt liknande. Så fruktansvärt trött att jag får ont i magen när jag ser den och även om vissa scener är rätt roliga i sin cpighet så är det absolut inte värt att sitta igenom den här filmen om man inte har någon perverterad dröm om att beta av varenda en av de här gamla dyngpåsarna. Sjökvisten är knappt med alls vilket synd då han som alltid levererar en högklassig insats. Noterbart också att den gamla träbocken Bertil Boo här inte är med för första gången.
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/12 2009
Scenen med illusionisten är riktigt rolig annars är det mest det gamla vanliga fast i Stockholm.
aronsoderlind (Anmäl)   26/1 2009
dem e bra dessa filmer, kanske inte dem bästa men duger gott å väl
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse i full fart