Åsa-Nisse i popform

Originaltitel: Åsa-Nisse i popform
Regissör:Börje Larsson
Utgivningsår:1964

Om Åsa-Nisse i popform:

Åsa-Nisses uppfinningsförmåga låter inte hejda sig. När postverket upphör med distribution till det småländska hemmets dörr, konstruerar han en brevlådekanon och posten landar i fallskärm vid stugknuten. Klabbarparn råkar i klorna på en smart markköpare och måste be Åsa-Nisse om hjälp.

Titel: Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
Originaltitel: Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
Regissör: Arne Stivell
År: 1968
Genre: Komedi
Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
Titel: Åsa-Nisse i agentform
Originaltitel: Åsa-Nisse som polis
Regissör: Ragnar Frisk
År: 1960
Åsa-Nisse som polis

John Elfström, Artur Rolén, Brita Öberg, Sif Ruud, Mona Geijer-Falkner, Gustaf Lövås, Lis Nilheim, Inga Brink, Thor Hartman, Thomas Svanfeldt

Hans Ei

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse i popform  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse i popform (25 st)
Rai (Anmäl)   8/11 2017
Vad ska man säga? Åsa-Nisse är ju alltid Åsa-Nisse. Det finns ett sällsamt ljus av uselhet, fånerier i filmerna, men ljuset över just Åsa-Nisse filmerna kan inte annat än bli uppfylld av humor och värmen och det klarar knappast några andra filmer som är lika usla... Därför älskar jag Åsa-Nisse-filmerna..
karlmats (Anmäl)   11/1 2015
Jag vet inte vad som är mest tragiskt, filmens inledning eller det faktum att det var över 5 månader sen man senaste fick se en Åsa-Nisse-rulle. Efter 20 minuter var jag förfärad över den usla kvalitén, men sen kom den igång och bjöd på många garv och ett par riktiga tokflabb. När direktören förklarar att det inte gör något att han missade älgen med sitt gevärskott då han ändå är vegetarian så koras direkt årets mest osannolika replik. Vi får annars se hattprovning, kaffekokning och baddingar från Stockholm, allt är alltså precis som vanligt i Knohult och 2an blir därmed stabil.
Ful_fisk (Anmäl)   11/7 2014
Att gå upp på eftermiddagen och titta på klassisk svensk bonnkomik kan vara jävligt mysigt på sommaren efter ett hårt nattpass! "Åsa-Nisse i popform" är en titel som verkligen gör en nyfiken. Titeln till trots framförs dock tyvärr all popmusik av tvålfagra ungdomar och den skräckblandade förhoppningen om att se Nisse och Klabbarparn med varsin gitarr i hopp om att röra upp lite Beatle-mania i Knohult grusas. Nåväl, annars är det mesta sig likt i denna filmserie. Dåligt ljud, dåliga specialeffekter, det finns flera handlingar men ingen balans mellan dem, skämten är tveksamma och det är långtråkigt. Men det är väl precis det som är Åsa-Nisse?
aronsoderlind (Anmäl)   26/1 2009
johan elfström var ändå en jävligt bra skådespelare.
PalRovhal (Anmäl)   27/10 2008
Bra musik!