Åsa-Nisse i raketform

Originaltitel: Åsa-Nisse i raketform
Regissör:Ragnar Frisk
Utgivningsår:1966

Om Åsa-Nisse i raketform:

Åsa-Nisse och Klabbarparn håller i all hemlighet att bygga en raket som det är tänkt att Sjökvisten ska skickas till månen med. Eulalia och Kristin klär ut sig till en ko för att spana på sina makar. Jokkmokks-Jokke sköter Sjökvisten butik och river av "Gulli-Gullan Koko" för en trånande Essy Persson. Och Hootenanny Singers tältar vid vattnet.

Titel: ...4 ...3 ...2 ...1 ...morte
Originaltitel: Åsa-Nisse på Mallorca
Regissör: Börje Larsson
År: 1962
Åsa-Nisse på Mallorca

John Elfström, Artur Rolén, Brita Öberg, Julia Cæsar, Gösta Krantz, Mona Geijer-Falkner, Gustaf Lövås, Essy Persson, Bengt Bedrup, Jokkmokks-Jokke

Kåge Sigurth, Arne Stivell, Hasse Wallman

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse i raketform  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse i raketform (18 st)
Rai (Anmäl)   21/12 2018
Underbar, jag bara älskar dessa filmer med John Elfström, Artur Rolén...
NoWireHangers (Anmäl)   22/5 2018
Naturligtvis riktigt idiotisk rakt igenom. Den version som SVT visat var bara 63 minuter och det var ju lagom kort. Några höjdpunkter finns det som räddar betyget till en tvåa, bland annat Jokkmokks-Jokkes framförande av Gulli-Gullan. Mycket käckare än så kan något knappast bli. Sen är det ju lite roligt att Björn Ulvaeus och hans band dyker upp i en totalt överflödig scen.
yrkeschaufföre (Anmäl)   14/5 2018
Jag hade gissat att jag såg den -17 å inte -15, det kändes liksom för nära. Tråkig och ologisk handling men lite kul med Jokkmokks-Jocke och framförallt Hootenanny Singers som campande ungdomar. Filmen ska inte vara nere i det bruna träsket men det är ingen stark tvåa direkt.
Nalleman (Anmäl)   7/5 2018
Usel!
paninaro (Anmäl)   16/11 2017
Att skicka Sjökvisten till månen är kanske inte lika roligt som det låter, men det är Åsa-Nisse och det är några garv. Cameon av Jokkmokks-Jokke glömmer man inte i första taget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse i raketform