Åsa-Nisse och den stora kalabaliken

Originaltitel: Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
Regissör:Arne Stivell
Utgivningsår:1968

Om Åsa-Nisse och den stora kalabaliken:

Det börjar med en annons i Vetlandaposten. Ungkarlen Sjökvist behöver kvinnlig fägring i både bod och stuga. "Nesse" och kumpanen Knohultaren väljer och vrakar bland kvinnorna utrustade med måttband, penna och papper. Selma, ett rivande fruntimmer, blir den utvalda. Farsen fortsätter med en illegal nattklubb i Sjökvists butik. Landsfiskalen Klöverhage gör razzia i stor stil och burar in hela Knohult. Sjökvists eget fynd som hembiträde är Mona Wessman som sjunger gamla schlagern "Åke Tråk". Hep Stars är popgänget som på grund av bilkrångel hamnar i mörkaste Småland. Svenne Hedlund sjunger Svensktopps-succén "Lilla Sofi". Det här är den 19:e Åsa-Nisse filmen. Garanterat världsrekord för en filmserie stod det i reklambladen.

Titel: Åsa-Nisse i agentform
Originaltitel: Åsa-Nisse som polis
Regissör: Ragnar Frisk
År: 1960
Åsa-Nisse som polis

John Elfström, Brita Öberg, Hjördis Petterson, Gus Dahlström, Bert-Åke Varg, Gustaf Lövås, Stig Johanson, Hanny Schedin, Tjadden Hällström

Tjadden Hällström, Arne Stivell

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse och den stora kalabaliken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse och den stora kalabaliken (15 st)
KyLLo (Anmäl)   3/7 2018
Ojämn, men stundtals bra humor. Dessutom framträdande med Hep Stars, en kulturskatt.
Nalleman (Anmäl)   6/6 2018
Som med många andra Åsa-Nisse: Varför gjordes denna överhuvudtaget?
Rai (Anmäl)   8/11 2017
Var finns Åsa-Nisses vapendragare? Utan Artur Rolén som Klabbarparn blir direkt 1 i betyg...
yrkeschaufföre (Anmäl)   22/10 2015
Biten när de försöker hjälpa Sjökvisten är ganska rolig men sen är den bara tråkig tills Mona kör sin "Åke tråk" Så om filmen varit 35 minuter hade jag delat ut en trea!
Gigi1943 (Anmäl)   20/12 2013
Underbar nostalgi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse och den stora kalabaliken