Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult

Originaltitel: Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult
Regissör:Fredrik Boklund
Utgivningsår:2011

Om Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult:

I Knohult i Aneby församling, knappt sex mil nordväst om Vetlanda, står tiden tämligen stilla. Eulalia är trött på sin Nisse som ägnar sig åt allehanda uppfinningar i sin verkstad eller tjuvjakt i skogen istället för att laga gårdens vattenpump. När Eulalia i protest börjar bada i Champis och vattna blommorna med sprit ser Åsa-Nisse inget annat råd än att laga pumpen. Som med alla hans uppfinningar får pumpen några extra finesser. När han drar igång den så mullrar det till i marken och upp kommer olja i stället för vatten! Nu har inte bara Åsa-Nisse utan hela Knohult chansen att bli förmögna! Men dunderpumpen visar sig vara kraftigare än någon kunnat ana och när skumma skånska oljemagnater, med Sveriges regering i ryggen, vill ha sin del av kakan utropar sig Knohult till republik. En brokig samling invånare gör sig redo att bjuda på tappert motstånd.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Hannes Holm
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm
Sune i Grekland – All Inclusive
Titel: Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Originaltitel: Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Regissör: Kjell-Åke Andersson
År: 2008
Genre: Komedi
Vi hade i alla fall tur med vädret - igen
Titel: Göta kanal 3 - Kanalkungens hemlighet
Originaltitel: The Three Stooges
Regissör: Peter Farrelly, Bobby Farrelly
År: 2012
De tre dårfinkarna

Kjell Bergqvist, Michael Segerström, Johan Glans, Johan Rabaeus, Maria Lundqvist, Allan Svensson, Ann Petrén, Sissela Kyle, Stig Grybe, Henrik Dorsin, Sofia Helin, Henrik Hjelt, Brasse Brännström, Sven Melander, Claes Månsson, Johan Wahlström

Henrik Dorsin, Rikard Ulvshammar

Komedi

Åsa-Nisse och det svarta guldet

Sverige

Recension Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult

- weng-weng sätter betyg 1 och skriver:
På sätt och vis är Åsa-Nisse - wälkom to Knohult den perfekta länken mellan Kommissarie Späck och Änglagård – och lustigt nog slår den de båda andra på fingrarna på deras egna paradområden. Personteckningarna och hembygdsbilderna är folkligare än i Änglagård och skämten är längre dragna än i Späck. Hör bara på ordagranna vitsar som när statsministern avböjer ett ärenden med orden ”Det här är inte vårt...

Recension av Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult (138 st)
jezebel (Anmäl)   18/9 2018
En väldigt märklig film. Ingen miljö flyter in i den andra och scenerna mest staplas på varandra. Hade kunnat vara bättre.
Henkepedia (Anmäl)   31/12 2017
Det hjälper inte att ha bra skådisar när manuset inte håller....
Nalleman (Anmäl)   29/11 2017
Varför gjordes denna film ens?
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
så kass
Rai (Anmäl)   18/9 2017
Jag blir riktigt illamående när jag såg denna vidrigt dåliga film! Att man ens kan ha tanken att väcka Åsa-Nisse filmerna till liv igen med denna värdelösa manuset.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult