Åsa-Nisse och tjocka släkten

Originaltitel: Åsa-Nisse och tjocka släkten
Regissör:Börje Larsson
Utgivningsår:1963

Om Åsa-Nisse och tjocka släkten:

Klabbarparn och Åsa-Nisse får ta hand om en sångerskas lilla barn. Mer bekymmer får Åsa-Nisse när hans bror aviserar sin ankomst från USA. Åsa-Nisse som skrutit om sin rikedom får svårt att dölja sin lögn.

Titel: Åsa-Nisse som polis
Titel: Åsa-Nisse jubilerar
Originaltitel: Åsa-Nisse jubilerar
År: 1959
Åsa-Nisse jubilerar
Titel: Åsa-Nisse bland grevar och baroner
Originaltitel: Åsa-Nisse bland grevar och baroner
År: 1961
Genre: Komedi
Åsa-Nisse bland grevar och baroner
Titel: Åsa-Nisse på jaktstigen
Originaltitel: Åsa-Nisse på jaktstigen
År: 1950
Åsa-Nisse på jaktstigen

John Elfström, Artur Rolén, Brita Öberg, Mona Geijer-Falkner, Gustaf Lövås, Lena Dahlman, Lennart Lindberg, Lennart Lindberg, Gunnar 'Knas' Lindkvist, Karin Miller, Jerry Williams, Stig Johanson

Hans Ei

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse och tjocka släkten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse och tjocka släkten (28 st)
Rai (Anmäl)   8/11 2017
Vad ska man säga? Åsa-Nisse är ju alltid Åsa-Nisse. Det finns ett sällsamt ljus av uselhet, fånerier i filmerna, men ljuset över just Åsa-Nisse filmerna kan inte annat än bli uppfylld av humor och värmen och det klarar knappast några andra filmer som är lika usla... Därför älskar jag Åsa-Nisse-filmerna..
paninaro (Anmäl)   10/9 2014
Nesse och Klabbis blir ansvariga för ett barn tillsammans, roligare än så blev det inte denna gång.
karlmats (Anmäl)   8/8 2014
Bland alla uträknade 1or finns också en uträknad 4a av nån märklig anledning, det är alltså Åsa-Nisse och tjocka släkten som avses och jag fattar verkligen inte varför. Den 14e filmen i ordningen är väl kanske en av de mest anonyma. Jag kommer nog inte ihåg en enda scen som var direkt rolig och det har nog faktiskt inte hänt så här långt i detta maraton. Dock är det här mest trött då det heller inte finns några speciellt usla scener. Allt tuffar på utan direkt handling, det är lite som att nya regissören inte vågar ta ut några svängar överhuvudtaget, resultatet blir mediokert.
aronsoderlind (Anmäl)   26/1 2009
nja sådär va
Bokuto (Anmäl)   25/12 2008
Anslag: Åsa-Nisse råkar skjuta brevbäraren med gödselkanonen. Så långt är det roligt. Efter det blir det bara dåligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse och tjocka släkten