Åsa-Nisse ordnar allt

Originaltitel: Åsa-Nisse ordnar allt
Regissör:Ragnar Frisk
Utgivningsår:1955

Om Åsa-Nisse ordnar allt:

Åsa-Nisse och Klabbarparn ger sig ut för att tjuvjaga älg. Samtidigt blir det hemvärnsövning. Som klimax hamnar kumpanerna i en skrotbilstävling.

Titel: Åsa-Nisse som polis
Titel: Åsa-Nisse på semester
Originaltitel: Åsa-Nisse på semester
År: 1953
Åsa-Nisse på semester

John Elfström, Artur Rolén, Helga Brofeldt, Mona Geijer-Falkner, Gustaf Lövås, Arne Källerud, Gösta Prüzelius

Stig Cederholm, Lennart Palme

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse ordnar allt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse ordnar allt (23 st)
Rai (Anmäl)   21/12 2018
Underbar, jag bara älskar dessa filmer med John Elfström, Artur Rolén...
Krille80 (Anmäl)   24/12 2014
När jag växte upp så hade mina föräldrar en hel drös av svenska svart-vitafilmer och då även en hel del Åsa-Nisse-filmer. Dessa filmer tittade jag om och om igen och just denna film var en favorit. Den har väl inte så mycket kraft att konkurrera mot andra idag men de kommer med många härliga barndomsminnen och förtjänar ett någorlunda fint betyg. 2+
karlmats (Anmäl)   14/10 2013
Kul att se att en så här pass trött filmserie faktiskt även har sina uppgångar. Här har man fångat in ganska många minnesvärda scener och tempot är genomgående ganska bra. Åsa-Nisse besöker doktorn, stoppar skummisar, förstör dörrar, förstör musikinstrument, slår världsrekord i kula, blir av med sin bil, får tillbaka sin bil, daskar upp kärringen med en sedelbunt och förtjusar fagra fruntimmer. Nog fan händer det grejer allt, och så länge man inte är nykter när man ser de här filmerna ger det oftast åtminstone nånting. En svensk kulturskatt och jag hoppas verkligen nån av de här 20 filmerna ska lyckas samla tillräckligt med bra scener för att nå upp till en 3a. Här stannar det på en stark 2a.
paninaro (Anmäl)   11/10 2013
Äntligen får en återse Knohults finest och detta visade sig vara en stark installation i serien. De värsta utfyllnadssekvenserna är som bortblåsta, även om Bertil Boo sin vana trogen tar sig ton, det är full fläkt och rena rama förväxlingsfarsen. Nesse visar vem det är som bestämmer med ett mycket minnesvärt besök hos läkaren Speta-Pelle, samt en sekvens där Eulalia blir uppslängd på bordet och får en sedelbunt daskad i ansiktet. Klabbarparn är om möjligt mer clueless än vanligt, men får ändå den undersköna Sjökvist-second choicen fröken Greta på kroken. Stark tvåa.
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Vi hade alltså bara två kanaler. Sån här skit fick man se. Och försöka vara tacksam att det i alla fall inte var nyheter. Eller vilse i pannkakan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse ordnar allt