Åsa-Nisse på jaktstigen

Originaltitel: Åsa-Nisse på jaktstigen
Regissör:Ragnar Frisk
Utgivningsår:1950

Om Åsa-Nisse på jaktstigen:

Åsa-Nisse blir ertappad av den nye landsfiskalen när han placerar ut en rävsax. Det bär av till vårtinget i Jönköping där Åsa-Nisse ställs inför rätta.

Titel: Åsa-Nisse jubilerar
Originaltitel: Åsa-Nisse och tjocka släkten
Regissör: Börje Larsson
År: 1963
Åsa-Nisse och tjocka släkten

John Elfström, Artur Rolén, Helga Brofeldt, Bertil Boo, Gustaf Lövås, Emy Hagman, Ulla-Carin Rydén, Josua Bengtsson, Lillie Wästfeldt, Willy Peters

Theodor Berthels, Lennart Palme

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse på jaktstigen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse på jaktstigen (20 st)
Rai (Anmäl)   22/12 2017
Vad ska man säga? Åsa-Nisse är ju alltid Åsa-Nisse. Det finns ett sällsamt ljus av uselhet, fånerier i filmerna, men ljuset över just Åsa-Nisse filmerna kan inte annat än bli uppfylld av humor och värmen och det klarar knappast några andra filmer som är lika usla... Därför älskar jag Åsa-Nisse-filmerna..
paninaro (Anmäl)   17/6 2013
Ojämnare och lite sämre än första filmen. Här har man lagt in betydligt mer utfyllnad, bland annat märks den sjungande bonden, som denna gång endast är med för pausmusikens skull. Den nya Eulalia hatar man instinktivt och det är lika svårt att tillgodogöra sig dialogen som i föregående film. Den röda tråden är om möjligt ännu svagare, men detta bidrar å andra sidan till att lägga upp för den scen i Alphyddan i Jönköping, under vilken jag skrattade i ett sådant hysteriskt skrattanfall så att mina ögon fuktades kraftigt av glädjetårar. Tack för den upplevelsen, Frisk och Elfström! Tur att man inte delar livsfilosofi med den nya landsfiskalen, som menar att det är löjligt att skratta.
karlmats (Anmäl)   11/6 2013
Ja vad fan ska man säga? Två Åsa-Nisse samma helg och nog kokar det lite i skallen på en. Här har kvalitén droppat rejält från första filmen (trodde jag inte ens var möjligt innan helgen inleddes) och 1an är farligt nära. Filmen är fylld med långa mellansekvenser där egentligen ingenting händer, alternativt står det nån och sjunger i 2-3 minuter vilket känns som en evighet. Eulalia är utbytt mot en ny skådis och är en riktig knäckehäxa, Klabbarparn fattar man ungefär hälften av vad han säger och handlingen är lika obegriplig som vanligt. Dock finns det många små guldkorn i denna antihumor-filmserie och när Åsa-Nisse går upp på scen och börja sjunga trodde jag faktiskt att diafragman skulle sprängas, så mycket skrattade jag. Hur kan jag då låta bli att sätta åtminstone en 2a även om den är svag? Sjökvisten och landsfiskalen är två ordentliga dolmar också. Kulturtåget rullar vidare, det är iaf bättre än Bergman!
aronsoderlind (Anmäl)   26/1 2009
go film
janne (Anmäl)   16/11 2008
Ska man se en Åsa-Nisse-film så tycker jag att man ska se den här. Av de jag sett tycker jag att det är den klart roligaste.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse på jaktstigen