Åsa-Nisse på Mallorca

Originaltitel: Åsa-Nisse på Mallorca
Regissör:Börje Larsson
Utgivningsår:1962

Om Åsa-Nisse på Mallorca:

Sjökvist lurar Nisse på en skattkarta efter att Nisse lurat honom ett flertal gånger. Nisse lyckas skjuta två konservburkar med en kula genom att klyva kulan med en yxa och vinner därigenom 1000 kronor. Med dessa far han och Klabbarparen till Mallorca för att hitta skatten. På Mallorca träffar de Sveriges präktigaste flicka, givetvis från Småland. Hon blir kär i en schlagersångare och allt ordnar sig efter diverse förväxlingar. Hans ex försöker kompromettera honom men får smisk av sin man, vilket hon uppskattar. Mycket elakheter mot Sjökvist och inga uppfinningar alls.

Titel: Åsa-Nisse i kronans kläder
Titel: Åsa-Nisse ordnar allt
Originaltitel: Åsa-Nisse ordnar allt
År: 1955
Åsa-Nisse ordnar allt
Titel: Åsa-Nisse bland grevar och baroner
Originaltitel: Åsa-Nisse bland grevar och baroner
År: 1961
Genre: Komedi
Åsa-Nisse bland grevar och baroner
Titel: Åsa-Nisse som polis
Originaltitel: Åsa-Nisse som polis
År: 1960
Åsa-Nisse som polis

John Elfström, Artur Rolén, Brita Öberg, Mona Geijer-Falkner, Gustaf Lövås, Gunnar 'Knas' Lindkvist, Anne Kulle, Tage Severin, Lissi Alandh, Håkan Westergren, Jules Sylvain, Georg Funkquist

Börje Larsson, Linda Larsson

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse på Mallorca  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse på Mallorca (19 st)
Rai (Anmäl)   21/12 2018
Underbar, jag bara älskar dessa filmer med John Elfström, Artur Rolén...
Nalleman (Anmäl)   29/11 2017
Ett tidsdokument med fina miljöer.
paninaro (Anmäl)   10/9 2014
Grasias! En stabil Nesserulle med ett par rejäla garv, mer än så kan man kanske inte begära. En stabil tvåa på ren småländska.
karlmats (Anmäl)   5/5 2014
En film om Åsa-Nisse som inte regisseras av Ragnar Frisk känns ju lite som ett svek mot allt som är rätt och gott här i världen. Stilmässigt kanske man inte märker så stor skillnad, det är samma skräniga gubbar och gnällande kärringar som vanligt. Nivån är ojämn, några toppar finns det absolut som gör att den här rullen till stor del ändå gör jobbet utan att glänsa. När diplomat-Fredrik vänder upp och ner på kvinntimret sitt och spankar på med hårborsten för att sedan få beröm från henne för att han minsann är en riktig karl brister jag ut i skratt så tårarna sprutar. Nesses spanska gick inte heller av för hackor, sånt ger alltid pluspoäng. Det var en annan tid detta, och som tidsdokument fungerar det fortfarande väldigt fint. En stabil 2a till Elfström och gänget.
Kareina (Anmäl)   22/11 2010
Gialloblu said it all.