Åsa-Nisse på nya äventyr

Originaltitel: Åsa-Nisse på nya äventyr
Regissör:Ragnar Frisk
Utgivningsår:1952

Om Åsa-Nisse på nya äventyr:

Åsa-Nisse har annonserat efter sommargäster. Positivt svar kommer från fru Niklasson i Stockholm och hennes spänstiga dotter Elsa, som handelsmannen blir betagen av. Åsa-Nisse och Klabbarparn tar upp jakten på två konsttjuvar.

Titel: Åsa-Nisse på hal is
Titel: Åsa-Nisse på semester
Originaltitel: Åsa-Nisse på semester
År: 1953
Åsa-Nisse på semester

John Elfström, Artur Rolén, Helga Brofeldt, Gustaf Lövås, Margreth Weivers, Willy Peters, Arne Källerud, Anna-Lisa Baude, Gösta Nordgren, Elsa Textorius, Kerstin 'Kicki' Bratt

Lennart Palme

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse på nya äventyr  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse på nya äventyr (29 st)
karlmats (Anmäl)   19/6 2013
Ja jävlar ja, berg och dal-banan fortsätter. Scenen där Åsa-Nisse drar en ljugarhistoria om när han fiskade i Tahiti är ju så bra att halva bruket hade ställt sig upp och applåderat efteråt. Hur kan det bli en 1a då trots allt skit vi bjuds på i övrigt? F.ö. måste jag säga att jag är ett stort fan av alla konstiga ord herr Nilsson slänger ur sig, vad ända in i Jerusalems matsalar är det som händer, Ragnar Frisk har ett högre snitt än Ingmar Bergman. Hoho, joho, näääää, nääää, jaaaa, far och flyg ända in i kapernikums fiskmåsklockor era stockholmare.
paninaro (Anmäl)   17/6 2013
I tredje filmen i serien så har kvaliteten sjunkit ytterligare ett snäpp. Det är främst utfyllnadsscenerna som har blivit fler och som det känns, längre. När de 88 minuterna passerat revy är den spontana känslan att närmare tre timmar har förflutit. Det börjar kännas bekant att en ung fager fröken anländer till Knohult, något som Sjökvisten som sig bör också tar extra notis om. Det som överraskar är hur (relativt) framgångsrik handlaren är denna gång, detta trots hans creepiga standardapproach. Det som händer i slutet begriper nog ingen sig på, filmen fortsätter att rulla trots att den enligt alla vedertagna konventioner är slut. Det som händer då och dessförinnan är dock som vanligt så bisarrt att underhållningsvärdet fortfarande finns där. En ytterst svag tvåa blir det denna gång, nu hoppas jag på en uppryckning (?) till nästa film i serien.
yrkeschaufföre (Anmäl)   8/9 2012
Cool brandbil....sen är väl resten inge vidare.
NoWireHangers (Anmäl)   6/5 2012
Blir lite godtyckligt betyg på de flesta av dehär. Även denna ligger i skarven mellan 1 och 2. Bättre än vissa andra. Får en svag tvåa.
Fermis (Anmäl)   1/6 2010
åse nisse är störtskön
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse på nya äventyr