Åsa-Nisse på semester

Originaltitel: Åsa-Nisse på semester
Regissör:Ragnar Frisk
Utgivningsår:1953

Om Åsa-Nisse på semester:

Åsa-Nisse halar ner Eulalia i brunnen efter en tappad balja, men glömmer bort henne när han får ett samtal från sin brorsdotter i Amerika. Brorsdottern bjuder Klabbarparn och Åsa-Nisse på en semestertripp till Stockholm.

Titel: Åsa-Nisse som polis
Originaltitel: Åsa-Nisse på hal is
År: 1954
Film nr.: 11933
Åsa-Nisse på hal is
Titel: Åsa-Nisse bland grevar och baroner
Originaltitel: Åsa-Nisse bland grevar och baroner
År: 1961
Genre: Komedi
Åsa-Nisse bland grevar och baroner

John Elfström, Artur Rolén, Helga Brofeldt, Mona Geijer-Falkner, Gustaf Lövås, Julia Cæsar

Gus Dahlström, Holger Höglund, Arne Stivell

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse på semester  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse på semester (25 st)
Muhammed (Anmäl)   18/10 2018
Jag gick på alla Åsa-Nisse filmer på femtiotalet. Varje år en filmpeak.
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Vad ska man säga? Åsa-Nisse är ju alltid Åsa-Nisse. Det finns ett sällsamt ljus av uselhet, fånerier i filmerna, men ljuset över just Åsa-Nisse filmerna kan inte annat än bli uppfylld av humor och värmen och det klarar knappast några andra filmer som är lika usla... Därför älskar jag Åsa-Nisse-filmerna..
paninaro (Anmäl)   12/7 2013
Fjärde filmen i serien och det här är ett rejält kliv neråt jämfört med de tidigare installationerna. Filmens titel skulle kunna bytas ut mot vilken som helst av de andra icke sammanhängande episoderna i filmen; Åsa-Nisse hjälper barnen, Åsa-Nisse hjälper landsfiskalen, Åsa-Nisse dumpar Eulalia i brunnen.. Det känns som att man mjölkat ur spellängden till det yttersta, tyvärr saknas de riktigt sjuka scenerna och kvar blir då inte mycket att glädjas åt. Åsa-Nisse gör ännu ett sjukt sångframträdande likt det i film nr två, men denna gång räcker det inte. Inte ens den bisarra slagsmålsscen och utbrottet angående Stockholmsresan, signerat Eulalia, räddar detta från ettan.
karlmats (Anmäl)   2/7 2013
Nu börjar förfallet, eller? Efter tre förvånansvärt halvdana filmer kommer här det som vi alla trodde skulle gälla för alla Nesses filmer. Lika osammanhängande som vanligt men här lyser de idiotroliga scenerna med sin frånvaro. Trots den väldigt korta speltiden känns det också som att man försöker fuska sig till varje minut av det här obefintliga manuset. När det kändes som att det hade gått tre timmar och man luttrat konstaterade att "det borde fan vara slut snart, men det kan väl i princip hända vad som helst innan dess" kommer Åsa-Nisse in i cowboy-outfit, skjuter upp i luften och tjoar att "nu kan det hända vad som helst". Bingo för mig, mindre bingo för den här filmserien (trots att det var filmens roligaste scen). Träbocken Bertil Boo får köra ett framträdande i vanlig ordning men tack och lov slapp man iaf Snoddas den här gången. 1an är given, men Youtube har avslöjat att det finns många guldkorn kvar i den här serien. Det är bara att kavla upp armarna, spotta sig i näven, göra ett par kullerbyttor i Sodoms tempel och ta tag i nästa film i ordningen.
Nathalena (Anmäl)   7/12 2010
Den här är nog den enda som är liiite bättre än de andra Nisse filmerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse på semester