Åsa-Nisse slår till

Originaltitel: Åsa-Nisse slår till
Regissör:Bengt Palm
Utgivningsår:1965

Om Åsa-Nisse slår till:

Åsa-Nisse skjuter mitt i prick som hockeyhjälte och stjärna på Smålands-jänka.

Titel: Åsa-Nisse på nya äventyr
Originaltitel: Åsa-Nisse och tjocka släkten
Regissör: Börje Larsson
År: 1963
Åsa-Nisse och tjocka släkten

John Elfström, Artur Rolén, Brita Öberg, Håkan Westergren, Birger Åsander, Gus Dahlström, Julia Cæsar, Ludde Juberg, Mona Geijer-Falkner, Curt Löwgren, Ittla Frodi, Carl Axel Elfving, Britta Holmberg, Stig Johanson, Birgitta Molin, Christer Holmgren

Bengt Palm

Komedi

Sverige
Med i listor: Ishockey, Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse slår till  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse slår till (17 st)
C12 (Anmäl)   17/11 2018
Tack och lov, så tog den slut. Det var riktigt dåligt.
Nalleman (Anmäl)   12/11 2018
Riktigt riktigt dåligt! Mer behöver inte sägas!
yrkeschaufföre (Anmäl)   30/9 2015
Jag gillar Åsa-Nisse och medelbetyget på de 15 jag sett är 2,5 (vilket jag anser vara helt okej) Men den här är verkligen kass. Inget sammanhängande manus och resten är fånigt. Jag slår vad om att det går att klippa ihop de övriga filmerna och få en bättre film än detta missöde. Och om nu Sjökvisten inte ville vara med mer så är det väl bättre att skapa en ny handlare som heter nått annat än att leta upp en urvattnad kopia?!
LTT86 (Anmäl)   22/5 2015
Det känns verkligen som om dom hade en story på gång, men sedan bestämde sej för att helt plötslig slänga den åt sidan för ett helt ny en som inte leder nånstans. Och vad var det med kvinnor i bikini överallt i filmen?? Jag kom hit för att se på Åsa-Nisse, inte en svensk version av Benny Hill! Och sången, den näst mest irriterande svenska sången jag har hört. (Jag stor fast vid att Caroline af Ugglas Snälla snälla är den värsta svenska sången jag har hört)
karlmats (Anmäl)   6/4 2015
Bengt Palm får alltså chansen att sätta sin prägel på Åsa-Nisse-serien. Resultatet blir väl i det närmaste katastrofalt. Den 16e installationen kan också vara den mest röriga och osammanhängande filmen hittills, och det säger då inte lite. På gränsen till en 1a men när Åsa-Nisse börjar vispa runt med demonsprutan skrattar jag så bakis-Colan sprutar och det är inte längre ett alternativ. Att man bytt ut Sjökvisten är inte ok, att man misslyckas med det mesta man företar sig är också en besvikelse. En svag 2a. Första gången vi får se herr Nilsson spela hockey, jämför man med dagens NHL kan man väl krasst konstatera att målvakterna har blivit aningen bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åsa-Nisse slår till