Åsa-Nisse som polis

Originaltitel: Åsa-Nisse som polis
Regissör:Ragnar Frisk
Utgivningsår:1960

Om Åsa-Nisse som polis:

Polisen i Knohult grips av demokratiska tendenser och vill ha en man från folket som polis. Mannen man hämtar från folket blir Åsa-Nisse.

Titel: Åsa-Nisse i full fart
Originaltitel: Åsa-Nisse och tjocka släkten
Regissör: Börje Larsson
År: 1963
Åsa-Nisse och tjocka släkten

John Elfström, Artur Rolén, Brita Öberg, Gösta Prüzelius, Mona Geijer-Falkner, Gustaf Lövås, Astrid Bodin

Per Lennart Ekström

Komedi

Sverige
Med i listor: Åsa-Nisse
Diskussioner om Åsa-Nisse som polis  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åsa-Nisse som polis (25 st)
Rai (Anmäl)   18/9 2017
Det borde vara förbjudet att ge dom här klassiska filmerna så låga betyg (:. Just de här filmerna är så usla att de blir ett mästerverk i sin egen uselhet, men då måste vara med John Elfström Artur Rolén, annars blir filmerna bara usla,,,
paninaro (Anmäl)   10/9 2014
Blir påmind om Åsa-Nisses förhör med bonden Jonas och blir lite glad. En tvåa!
karlmats (Anmäl)   14/4 2014
Dags för nummer 11 i serien och vid det här laget har man väl sett allt som går att se med dessa ståtliga herrar, Åsa-Nisse och Klabbarparn är svenska folkhjältar som vet precis vad publiken vill ha. Som polis får Åsa-Nisse utöva sitt goda hjärta och släppa ut tjuvar till höger och vänster, givetvis kommer de tillbaka och det ordnar sig till slut. Förhöret med lokale bonden Jonas hör till filmhistorien. I övrigt var det få scener som klarar cutten till den Nesse-cumpilation som ska sättas ihop efter maratonets avslutande. Samtidigt håller den temport hyfsat och undviker de värsta bottennappen. Med ett par öl innanför västen duger det alldeles utmärkt för den redan initierade publiken. Dock är ju nya Eulalia i fortsatt uppförsbacke, jag saknar den gamla satmaran. Väldigt knapert på kvinnofronten också, Gun med sin menlöse käresta Lasse bidrar verkligen inte till något mervärde i denna mediokra historia. Kul att man lyckas förnya sig i sina ändlösa jaktscener och lägga in en berg- och dalbansjakt på Liseberg, trodde de hade tömt ut alla dessa pisscener vid det här laget men ack så fel jag hade. Kan serien bjuda på fler överraskningar månne?
yrkeschaufföre (Anmäl)   29/12 2009
Väldigt rörig men det finns godbitar, Liseberg tex.
Fermis (Anmäl)   20/12 2009
hahaha