Ät mej!

Originaltitel: Jamón, jamón
Regissör:Bigas Luna
Utgivningsår:1992

Om Ät mej!:

Jamón är spanska för skinka. Men det är också namnet för frestande kvinnor. Silvia är en sådan. Det anser främst rikemanssonen José Luis, som nu gjort Silvia gravid. Inte bra! Det anser främst José Luis mamma, Conchita, som äger byns stora kalsongfabrik. För inte nog med att Silvia är fattig, hon är dessutom dotter till Carmen, traktens hora. Snabbt anlitar Conchita byns buffel Raúl. Eller tjur snarare. I alla fall är han utrustad som en sådan, vilket hela byns kvinnfolk kan observera i annonserna där han fyller ut fabrikens kalsonger till bristningsgränsen. Raúl ska nu förföra Silvia och locka bort henne från sonen.

Titel: Falken och snömannen
Regissör: Silvio Narizzano
År: 1966
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Georgy - en ploygirl

Penélope Cruz, Javier Bardem, Jordi Mollà, Stefania Sandrelli, Anna Galiena, Juan Diego, Tomás Martín, Armando del Río, Diana Sassen, Chema Mazo, Isabel de Castro Oros, Nazaret Callao

Quim Monzo, Cuca Canals, Bigas Luna

Drama, Komedi, Romantik

Ät mig, A Tale of Ham and Passion

Spanien
Diskussioner om Ät mej!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ät mej! (19 st)
AlbertSpica (Anmäl)   2/11 2013
Lagom underhållande från början till slut. Cruz är ögongodis.
kakbakarn (Anmäl)   8/8 2010
Ganska underhållande och eggande, och det är förstås inget att fnysa åt en bakissöndag. Tycker ändå inte att filmen når några högre höjder. Bra men inte bättre.
Venatici (Anmäl)   2/1 2009
Tja... säga vad man vill om europeer, men pryda tycks vi inte vara? Dessa scener skulle aldrig förekomma i amerikansk film? Vardagsporr, snudd på. Ingen film man kollar på i sällskap med svärmor direkt. Jag brukar uppskatta och vårda att jag kan uppskatta utländska filmer, men tyvärr. Inte ens Bardem lyckades lyfta denna film, mer än att vara en hunkig snubbe.
sunvalley (Anmäl)   22/9 2008
Det är en väldigt symbolfylld film, jag tror folk missar det. Ta t.ex. alla ätmetaforer, och scenen när den mesiga killen slår sönder tjurpappfiguren. Annars då? Penélope Cruz lyfter den här historien. Snudd på en fyra.
Quartz (Anmäl)   28/7 2008
relationsdrama som spårar ur. typ :) men inte så dum ändå. javier och penelope i "tidiga" roller är ju kul att se förstås.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ät mej!