Åter till Cold Mountain

Originaltitel: Cold Mountain
Regissör:Anthony Minghella
Utgivningsår:2003

Om Åter till Cold Mountain:

I 1860-talets Amerika, ett land som slitits itu av kriget, flyr soldaten Inman slagfältet och försöker ta sig hem. Driven av längtan till sin kärlek Ada beger han sig ut på en resa i fiendenland med prisjägare bakom varje vägkrök. Samtidigt utkämpar Ada sin egen strid.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joe Wright
År: 2005
Genre: Drama, Romantik
Stolthet och fördom

Jude Law, Nicole Kidman, Renée Zellweger, Natalie Portman, Philip Seymour Hoffman, Donald Sutherland, James Gammon, Brendan Gleeson, Ray Winstone, Giovanni Ribisi, Ethan Suplee, Melora Walters, Jack White (II), Kathy Baker, Cillian Murphy, Charlie Hunnam

Anthony Minghella

Drama, Romantik, Krig

USA, Storbritannien, Rumänien, Italien

Recension Åter till Cold Mountain

- Henkan sätter betyg 4 och skriver:
”Åter till Cold Mountain” är en av de underligaste filmupplevelser jag någonsin haft. Vi misstänker i början att det är en krigsfilm, men den är mer intresserad av romantik och komedi än slagfält och kanoner. Det skulle kunna vara en kärleksberättelse, men de två älskande ses tillsammans i kanske två scener av filmens långa 150 minuter. Och någonstans har man stoppat in ett gang-bang med en pastor,...

Recension av Åter till Cold Mountain - Läs hela!

Med i listor: Amerikanska inbördeskriget, Krig Top 50
Diskussioner om Åter till Cold Mountain  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åter till Cold Mountain (629 st)
Johjt (Anmäl)   3/2 2018
Slutet är verkligen helt katastrofalt. 4/5 fram tills den näst sista scenen. Slutet drar ner den till 2/5, filmen blir tyvärr helt värdelös och onödig med det slutet.
Rai (Anmäl)   23/1 2018
Har sätt denna film, men mins fan inte vad den handlade om, ska kolla om jag har den och få en uppdatering. Sen kanske jag ger ett annat betyg...
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/10 2016
Denna gick jag och såg på bio en gång i tiden och det var en upplevelse. Tycker fortfarande den är väldigt bra. En av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet.
mammene (Anmäl)   14/7 2016
Visar mycket bra tidsandan och vad krig för med sig, fasa, lidande och död som emellanåt var väldigt jobbigt att se. Sedan väger man upp det med vänskap och kärlek, kan ju tycka att kärleken känns lite väl påklistrad, men ok, lite romantik dör man inte av. Bra skådespelare är det och vackra vyer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åter till Cold Mountain