Återkomsten

Originaltitel: Vozvrasjtjenije
Regissör:Andrej Zvjagintsev
Utgivningsår:2003

Om Återkomsten:

När Andrej och Ivan kommer hem en dag upptäcker de att deras far har återvänt efter tolv år. Han tar med dem ut på en tredagarstur för att fiska och pojkarna har många frågor. Var har han varit? Varför har han återvänt? Och kan de egentligen vara säkra på att han är deras far?

Titel: Mud
Regissör: Jacob Estes
År: 2004
Genre: Drama, Kriminalare
Mean Creek

Vladimir Garin, Ivan Dobronravov, Konstantin Lavronenko, Natalja Vdovina, Galina Petrova

Vladimir Mojsejenko, Aleksandr Novototskij

Drama

The Return, Vozvrashchenie

Ryssland

Recension Återkomsten

- sofieregnar sätter betyg 5 och skriver:
Från att endast ha varit en gestalt på ett svartvitt foto återvänder, efter tolv år, den försvunne fadern (Konstantin Lavronenko). Han uppträder som om han aldrig varit borta men hans återkomst möts med blandade känslor från sönerna Andrey (Vladimir Garin) och Ivan (Ivan Dobronravov). När fadern sedan föreslår en utflykt är det med tveksamhet de följer med honom på en färd som utvecklas till mer än...

Recension av Återkomsten - Läs hela!

Med i listor: Guldlejon i Venedig, Medlemmarnas mest eftersökta
Diskussioner om Återkomsten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Återkomsten (437 st)
Logh (Anmäl)   7/5 2018
Efter att ha sett om filmen på den nysläppta Blu-Ray utgåvan (UK) skulle jag vilja höja betyget till en 6:a(!) om det gick. Fotot är helt sjukt bra och jag älskar den blå/gröna tonen som kommer fram ännu bättre i HD-upplösning. Highly recommended!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Barneyk (Anmäl)   12/4 2017
Visst är det makalöst vackert foto och skådespelarinsatserna känns in i själen. Men, vad? Tycker inte att storyn blir intressant på det stora hela och känslomässigt så ger den mig inte tillräckligt för att nå upp högre än till en trea.
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Bra film kan göras utan specialeffekter och med en mycket avgränsad handling. Andrei Zvyagintsev bevisar det med den här filmen. Men för att det ska fungera krävs det mycket av regin och fotot. Här levereras just detta, regi och foto av toppklass. Den ryska filmtraditionen lyser igenom. Rikligt belönad på filmfestivaler
Noseman 2005 (Anmäl)   24/7 2015
Minns den som väldigt välgjord. Får se om jag ser den igen och friskar upp minnet tillräckligt för att höja betyget?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Återkomsten