Åtta miljoner sätt att dö

Originaltitel: 8 Million Ways to Die
Regissör:Hal Ashby
Utgivningsår:1986

Om Åtta miljoner sätt att dö:

En alkoholiserad polis hjälper en kvinna och löser ett mordfall i knarkkvarteren.

Titel: Hårda bud
Regissör: Scott Frank
År: 2014
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Mysterium
A Walk Among the Tombstones

Rosanna Arquette, Andy Garcia, Jeff Bridges, Alexandra Paul, Randy Brooks, Vance Valencia, James Avery, Vyto Ruginis

Oliver Stone, R Lance Hill

Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr

Diskussioner om Åtta miljoner sätt att dö  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åtta miljoner sätt att dö (18 st)
Bumbi78 (Anmäl)   25/11 2018
Originalaffishen är egentligen det bästa med den här filmen. Men än en gång räddar räddar neonlampornas 80-tal en rätt sunkig produktion där storyn håller ihop ungefär till hälften in i filmen. Bridges funkar dock fint som alkis med Garcia är sämre som ett överspelande slem. En kul detalj att se i eftertexten är att filmen verkar sponsrats till viss del av AA.
Jaganatha (Anmäl)   17/4 2017
Lågkvalitativ deckare om detektiv med problematiskt privatliv. Låter det bekant? Andy Garcias överspel tillhör de komiska inslagen. Det blir aldrig lika hårdkokt som titeln antyder, kanske beroende på att regissören Hal Ashby inte har rätt fingertoppskänsla för genren.
Sture Stenhög (Anmäl)   5/10 2015
Jag gillade det här lite till en början. Det är trots allt ett skönt gäng skådisar och den har den där speciella 80-tals-känslan som jag är väldigt svag för. Men det finns tydligen en gräns för hur långt det kan bära en film, för med tiden blir det tydligt att det inte finns mycket till story här, och när den dessutom berättas på ett ytterst rörigt sätt, så svalnar min entusiasm ganska snart. Kan kanske ändå vara värd att se för Jeff Bridges och den överspelande Andy Garcias skull, men vill man ha 80-tals-känsla finns det många bättre filmer att vända sig till
Ahrle (Anmäl)   21/4 2013
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, trodde verkligen inte att det gick att göra tråkiga filmer på 80-talet. Men jodå, det gick.
Dele (Anmäl)   10/10 2012
En inledningsvis hyfsad dramathriller man har sett förut. Upplägget blir dock vartefter mer och mer standard och trist.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åtta miljoner sätt att dö