Åtta på plan

Originaltitel: Eight Men Out
Regissör:John Sayles
Utgivningsår:1988

Om Åtta på plan:

Året är 1919, platsen Chicago. Det ska avgöras vilket lag som blir baseballmästare i World Series. Åtta spelare i det berömda laget Chicago White Sox blir erbjudna 10.000 dollar var av svartabörsspelare för att förlora finalspelet. En skandal som skakade en hel nation.

Titel: Drömmarnas fält
Originaltitel: The Paper Chase
Regissör: James Bridges
År: 1973
Betygsjakten

John Cusack, Charlie Sheen, D B Sweeney, Michael Lerner, John Mahoney, Michael Rooker, John Sayles, Christopher Lloyd, Clifton James, Nancy Travis, Gordon Clapp, David Strathairn, Don Harvey, James Read, Richard Edson, Perry Lang, Kevin Tighe

John Sayles, Eliot Asinof

Drama

De svek Amerika

Med i listor: Baseboll
Diskussioner om Åtta på plan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Åtta på plan (10 st)
jonbo (Anmäl)   15/2 2017
Habilt och bra skådisar, men storyn engagerar aldrig.
MaxMackan (Anmäl)   12/10 2014
Engagerar, men inte fullt ut. Tyckte även den blev lite rörig ibland. Men bra skådespeleri rakt igenom.
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet en bra film överlag. Men där var något som saknades och som inte gick hela vägen för mig, troligtvis hade en större budget hjälpt och den bättre regissör. Sedan var där en unge som skulle vara en "ängel" typ i filmen och han vara bara jobbig. Men med bra presentationer trots att jag hade velat se mer av Sheen, Cusack, Lloyd och karaktären Shoeless Joe och med en välkänd samt intressant historia bakom sig gör denna filmen sevärd. Jag gillade den men hade önskat för mer.
Greven81 (Anmäl)   13/4 2012
Otroligt tung film att se som Sox-fan men samtidigt rätt informativ... Problemet ligger mer i att filmen är en 80-talare med allt vad det innebär. Skulle vara fantastiskt att sen ny version som helt kopplar bort all komik och gör filmen mörkare. Och gör Comiskey till det kräk han var, det mesas för mycket av Sayles.
foppa99 (Anmäl)   24/5 2011
storyn e ju grymt intressant.. men jag anser inte filmen välgjord.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Åtta på plan