Betyg idag: 1 003 Besökare idag: 5 043

Originaltitel: Grosse Pointe Blank
Regissör:George Armitage
Utgivningsår:1997

Om Grosse Pointe Blank - Även en lönnmördare behöver en träff ibland:

Martin är en frilansande yrkesmördare. När han får en inbjudan till 10-årsjubiléet från sin gamla high school övertalas han att åka dit. Han kan kombinera resan med ett uppdrag - att mörda ett federalt vittne.

Titel: Kiss Kiss Bang Bang
Regissör: Daniel Waters
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
101 kvinnor

John Cusack, Minnie Driver, Dan Aykroyd, Joan Cusack, Hank Azaria, K Todd Freeman, Jeremy Piven, Alan Arkin, Mitch Ryan, Michael Cudlitz, Benny Urquidez, Duffy Taylor, Audrey Kissel, Carlos Jacott, Brian Powell, Barbara Harris, Ann Cusack

Steve Pink, John Cusack, Tom Jankiewicz, DV DeVincentis

Komedi, Kriminalare, Romantik, Thriller

Recension Grosse Pointe Blank - Även en lönnmördare behöver en träff ibland

- JoeZ sätter betyg 3 och skriver:
En regnig vardags kväll, man vill bara sitta hemma och inte göra annat än att titta på film, detta usla väder får en att må ganska dåligt. Sätter på Groisse Point Blank och hör den ljuva musiken medans några actionscener börjar finna sig fram på TV-skärmen. Det är då man förstår att det kanske var det bästa som kunde hända en den dagen. Inte på grund av filmen utan just på grund av dem scenerna, just...

Recension av Grosse Pointe Blank - Även en lönnmördare behöver en träff ibland - Läs hela!

Med i listor: Lönnmördare, Norrköping Filmfestival Flimmer 1999
Diskussioner om Grosse Pointe Blank - Även en lönnmördare behöver en träff ibland  (0 diskussioner)
Kommentarer om Grosse Pointe Blank - Även en lönnmördare behöver en träff ibland (249 st)
pungsnigel (Anmäl)   01:10 29/1
Charmig 90 tals rulle, intressant att se John Cusack med världens sämsta motorik slåss och springa omkring.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Strongbow (Anmäl)   4/2 2017
Fantastiskt soundtrack!
AddeColciago (Anmäl)   16/1 2017
Vilken härlig 90-talstripp!
Sture Stenhög (Anmäl)   18/6 2016
Småskön rulle. Jag gillar att den genomgående håller tonen hyfsat seriös, det är trots allt en idé som lätt hade kunnat tramsas bort, men trots att de komiska inslagen finns där, så är filmen som tur är för intresserad av sitt scenario för att göra det. Det känns som att den inte tycker att den måste bestämma sig för vilken genre den tillhör, och den inställningen önskar man ju att fler filmer hade. John Cusack passar dessutom väldigt bra i den här rollen, och han har riktigt fin kemi med Minnie Driver. I slutändan är den kanske lite för lättviktig för att göra något större intryck, men det är en säregen filmupplevelse trots att den håller sig inom kommersiella ramar, och det är ju unikt i sig
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Grosse Pointe Blank - Även en lönnmördare behöver en träff ibland