Ögonblicket före tystnaden

Originaltitel: True Crime
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:1999

Om Ögonblicket före tystnaden:

Steve Everett är en journalist som nyligen flyttat till västkusten efter det att ha blivit avskedad från New York Times. Tack vare sin gamla vän, chefredaktören Alan Mann, får han ett nytt jobb på Oakland Tribune. Steve gillar damer och sprit och hans äktenskap med Barbara är i nästan lika dåligt tillstånd som hans gamla skrotbil. Han har dessutom redan hunnit bli illa omtyckt av lokalredaktören på tidningen då han haft en affär med dennes fru. När en annan av tidningens journalister är med om en bilolycka måste Everett ta hand om hennes reportage och göra en sista intervju med den dödsdömda Frank Beechum.
Se filmen på Headweb

Regissör: Alan Parker
År: 2003
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
The Life of David Gale
Titel: A Letter From Death Row
Originaltitel: A Letter From Death Row
Regissör: Bret Michaels, Marvin Baker
Originaltitel: Last Light
Regissör: Kiefer Sutherland
År: 1993
Cellblock 7

Clint Eastwood, Isaiah Washington, Lisa Gay Hamilton, James Woods, Denis Leary, Diane Venora, Bernard Hill, Michael McKean, John Finn, Hattie Winston, Sydney Tamiia Poitier, Mary McCormack, Marissa Ribisi, Michael Jeter, Frances Fisher, Francesca Eastwood

Larry Gross, Paul Brickman, Stephen Schiff

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Med i listor: Dödsstraff
Diskussioner om Ögonblicket före tystnaden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ögonblicket före tystnaden (91 st)
92axha10 (Anmäl)   14/3 2016
Extremt tråkig och torr film. Alldeles för ofokuserad och långdragen för en så simpel historia.
Bumbi78 (Anmäl)   1/2 2016
Tillbakalutad Eastwood-rulle där legenden även regisserar. Känns lite tv-deckaraktig, men inget fel på det. Med en story som håller ihop och Där Eastwoods karaktär är en riktigt skön lirare, om än aningens gubbsjuk.
Krille80 (Anmäl)   27/12 2014
En av de där Clint Eastwoodfilmerna där Clintan som vanligt är riktigt bra men där själva historien endast underhåller för stunden. Denna film lämnar inte mig som tittare med några särskilda långvariga minnen men samtidigt lägger den sig ändå strax ovanför den stora massan av helt Ok filmer och jag blev ju som sagt underhållen. 3+
Dele (Anmäl)   1/8 2014
Ganska förutsägbar historia som har sina sympatiska moment men också ett ganska enkelt och stereotypt berättande. I slutändan blir resultatet ganska ljummet.
spiel mit mir (Anmäl)   2/3 2014
Jag förstår inte riktigt kritiken? Jag gillar den väldigt mycket! "Speed-Zoo" har för övrigt blivit ett begrepp i vår familj.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ögonblicket före tystnaden