Öster om Eden

Originaltitel: East of Eden
Regissör:Harvey Hart
Utgivningsår:1981

Om Öster om Eden:

Öster om Eden handlar om de starka slitningarna inom den excentriska familjen Trask. Den giftiga och manipulativa Kate Ames ligger till grund för en dödlig konflikt som smittar av sig i generationer. Historien är baserad på Kain och Abel-intrigen i Bibeln.

Titel: Öster om Eden
Originaltitel: East of Eden
Regissör: Elia Kazan
År: 1955
Öster om Eden

Timothy Bottoms, Jane Seymour, Bruce Boxleitner, Oh Soon-Tek, Karen Allen, Hart Bochner, Sam Bottoms, Warren Oates, Howard Duff, Anne Baxter, Richard Masur, Lloyd Bridges, Nicholas Pryor, M Emmet Walsh, Grace Zabriskie, Nellie Bellflower, Vernon Weddle

Richard Shapiro

Drama, Mini-serie

John Steinbeck's 'East of Eden

Diskussioner om Öster om Eden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Öster om Eden (4 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
80-talet var miniseriens guldålder och detta är en av de bästa miniserierna från den tiden. Den har åldrats väldigt bra. Jane Seymour gör sin bästa rolltolkning någonsin. Se gärna filmversionen med James Dean också.
jonbo (Anmäl)   13/11 2014
Jane Seymour har här sin peak i karriären.
melpin (Anmäl)   5/2 2012
Har sett igenom serien och läst ungefär halva boken. Måste säga att Kate-karaktären är mer skrämmande (på ett bra sätt) i den här versionen.
LisaEdvinsson (Anmäl)   29/12 2010
Underbar, helt min stil!