Övertalning

Originaltitel: Persuasion
Regissör:Adrian Shergold
Utgivningsår:2007

Om Övertalning:

Vid 19 års ålder blir Anne och sjöofficeraren Frederick kära, eftersom Frederick varken har pengar eller rank tvingas Anne avbryta förlovningen mot sin egen vilja. Åtta år senare kommer Frederick tillbaka från sjön, rik och berömd. Anne som aldrig slutat älska honom kan bara se på medan alla kvinnor i distriktet vill bli hans.

Titel: Northanger Abbey
År: 1996
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Emma
Originaltitel: Sense and Sensibility
Regissör: John Alexander (IV)
År: 2008
Genre: Drama, Romantik
Förnuft och känsla

Alice Krige, Rupert Penry-Jones, Marion Bailey, Julia Davis, Stella Gonet, Jennifer Higham, Sally Hawkins, Mary Stockley, Anthony Head, Tobias Menzies, Michael Fenton Stevens, Amanda Hale, Sam Hazeldine, Peter Wight, Joseph Mawle, Finlay Robertson

Simon Burke

Drama, Romantik

Storbritannien, USA
Med i listor: Jane Austen
Diskussioner om Övertalning  (0 diskussioner)
Kommentarer om Övertalning (42 st)
Anakin_84 (Anmäl)   16/12 2016
Herregud vilket dravel. Känner ingen som helst sympati för huvudkaraktären. Grow some backbone, will ya! Jeeze...
eraserheead (Anmäl)   24/5 2016
Supersmörigt och smäktande. Ganska mysig faktiskt.
ViolaIngeborg (Anmäl)   13/10 2013
När jag såg den i serieform på SVT älskade jag den. När jag ser den igen efter att ha sett filmatiseringen från 1995 är jag inte fullt lika överväldigad. Men det är smäktande känslor och passion.
ulpe01 (Anmäl)   16/3 2013
Tycker nog att den här är lite bättre än filmen från 1995. Bra skådisar och fina miljöer. Romantiköverdos.
AmyTatti (Anmäl)   3/11 2012
Väldigt bra historia. Gillar hur man ser på karaktärerna vad de känner utan att de säger något, man ser skiftningarna i ögonen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Övertalning