A Better Tomorrow II

Originaltitel: Yinghung bunsik II
Regissör:John Woo
Utgivningsår:1987

Om A Better Tomorrow II:

En restaurangägare, hans tvillingbror, en polis och dennes gamla kåkfararbrorsa går samman för att hämnas en gammal vän vars dotter blivit mördad av ett triad-gäng.

Titel: A Better Tomorrow
År: 1994
Genre: Komedi, Action
Drunken Master II
Titel: Flaming Brothers
Originaltitel: Jiang hu long hu men
Regissör: Joe Cheung Tung-cho
År: 1987
Genre: Action, Kriminalare
Flaming Brothers

Emily Chu, Ti Lung, Leslie Cheung, Chow Yun-Fat, Shing Fui-on, Kenneth Tsang, Dean Shek, Regina Kent, Ng Man-tat

John Woo, Hark Tsui

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Hongkong
Med i listor: Hongkong-action
Diskussioner om A Better Tomorrow II  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Better Tomorrow II (58 st)
Zebulonm (Anmäl)   12/4 2017
Ettan är snäppet bättre. Chow Yun fat e grym i denna oxå. Men Ken e inte lika skön o cool som sin tvilling Mark var. Det är inte förrän i slutet när han tar på sig Marks rock som han blir nästan lika tung som sin tvilling 😊.
BrutusBeefcake (Anmäl)   10/11 2016
Mycket bättre än första filmen! Nästan i samma klass som Hard Boiled, sista uppgörelsen är fantastiskt våldsam. Chow Yun-fat och Leslie Cheung är magiska. Man behöver inte ha sett första filmen för att kunna se denna, så jag rekommenderar att man lika gärna ser denna först. Scenen i restaurangen är helt och hållet rent guld. (11-/15)
bad_droidboy (Anmäl)   15/8 2015
Betydligt bättre än ettan men fortf inge vidare bra. Får en trea för feta actionscener och lite fånig dialog
RobinsTaste (Anmäl)   14/12 2013
En av få väldigt bra uppföljare. Inte lika meningsfull som ettan, men flera, intressanta roller och sub-plots. All action är otroligt nog, placerat av en anledning som leder vidare storyn. Slutet är bland de bästa action-scener jag sett.
Anonym_user_1 (Anmäl)   7/7 2013
Tungt, svettigt och nästan lika fängslande som tidigare. Jag älskar att Woo verkligen försöker och lyckas göra en bra uppföljning på sin tidigare film istället för att krafsa ihop något för att mjölka ur mer pengar på. Det känns nytt och fräscht men ändå lika klassiskt som tidigare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Better Tomorrow II