A Bigger Splash

Originaltitel: A Bigger Splash
Regissör:Luca Guadagnino
Utgivningsår:2015

Om A Bigger Splash:

Marianne, en rockstjärna med röstproblem, har dragit sig undan till en siciliansk paradisvilla tillsammans med pojkvännen. Men lugnet störs när Mariannes ex, musikproducenten Harry, dyker upp med en nyupptäckt dotter

Titel: Swimming Pool
Originaltitel: Rain of Madness
Regissör: Steve Coogan, Justin Theroux
År: 2008
Rain of Madness

Ralph Fiennes, Dakota Johnson, Matthias Schoenaerts, Tilda Swinton, Aurore Clément, Elena Bucci, Lily McMenamy, Corrado Guzzanti

David Kajganich

Drama, Kriminalare, Mysterium

Italien, Frankrike
Diskussioner om A Bigger Splash  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Bigger Splash (14 st)
annihilat0r (Anmäl)   11:46 21/4
Konstnärligt lagd regi, men det blev aldrig ett extremt lyckat projekt. Oklar på flera vis; handlade allt egentligen enbart om att bevisa karaktärernas sexuella drifter som destruktiva?
ilgoga (Anmäl)   22:38 22/3
Finns mycket bra här, som foto och ett intressant upplägg... utförandet som helhet lämnar dock en hel del att önska
KyLLo (Anmäl)   30/3 2018
Jag gillar inte den här. Slarvig och orealistisk som en Adam Sandler-film. Utvecklingen är onaturlig och dialogerna är amatörmässiga och ointelligenta. Kvalitetskänslan som finns i en film av exempelvis Wenders eller Ozon existerar inte alls. Det räcker inte med fina miljöer.
mattarello (Anmäl)   11/2 2018
Jag gillar den här. Den är fängslande, välspelad och teknisk intressant. Kräver nog en del omtittar för att greppa all symbolik som är insmugen. Stark 4:a!
emilstjernholm (Anmäl)   16/7 2017
Fiennes och Swinton levererar. Däremot tycker jag Paul och dottern är ganska tama, ytliga karaktärer. Snyggt klippt, fina miljöer och bra musik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Bigger Splash
Se filmen