A Blade in the Dark

Originaltitel: La Casa con la scala nel buio
Regissör:Lamberto Bava
Utgivningsår:1983

Om A Blade in the Dark:

Bruno hyr ett stort hus där han skall komponera musiken till en ny skräckfilm. Huset döljer dessvärre mörka hemligheter och mystiska saker dyker upp i Bruno's tillvaro. På ljudbandet med musiken hör han ett underligt meddelande, i badrummet finns torkat blod och spår efter ett knivhugg, och trädgårdsmästaren går och släpar på en svart säck. Samtidigt börjar unga kvinnor försvinna spårlöst och när Bruno kommer alltför nära lösningen blir även han mördarens måltavla.

Titel: Helvetestrippen
Regissör: Robert Fuest
År: 1972
Genre: Skräck
Dr. Phibes kommer tillbaka

Giovanni Frezza, Stanko Molnar, Lara Naszinsky, Andrea Occhipinti, Anny Papa, Michele Soavi, Fabiola Toledo

Elisa Briganti, Dardano Sacchetti

Thriller, Skräck

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om A Blade in the Dark  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Blade in the Dark (44 st)
EvilNed (Anmäl)   21/8 2018
Känns mer slasher än giallo, vilket inte imponerar på mig.
Mr_v (Anmäl)   22/10 2016
Tyvärr en svag 3a. Filmen är för lång och har för mycket transportsträcka. Några väldigt coola scener dock.
Namellak (Anmäl)   19/9 2016
Visst är den skrämmande. Skrämmande dålig och fånig med alla skrikande idioter. Se trailern och du förstår. Gör du inte det, har du förmodligen för mycket fritid. Det övriga skiter jag i. Musiken är inte så dum däremot.
todape (Anmäl)   22/1 2016
Gillade Bavas Demons och uppföljaren. Men jag saknar en förkärlek för giallo och det känns som det krävs för att uppskatta denna film. Bava visar inte upp några större kvaliter här. Istället är det en allmänt tråkig film som inte väcker något som helst intresse hos mig som tittare. Ett magplask! 2/10
AlbertSpica (Anmäl)   19/8 2015
Helt okej handling, helt okej musik, helt okej mord, helt okej giallo.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Blade in the Dark