A Civil Action

Originaltitel: A Civil Action
Regissör:Steven Zaillian
Utgivningsår:1998

Om A Civil Action:

Jan Schlittman går med på att representera åtta familjer från Woburns, en stad i Massachusetts, vars barn dött i leukemi efter att två stora företag läckt ut giftiga kemikalier i vattentäkten. Detta trots att fallet kan betyda finansiell kris och slutet på hans karriär.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Ron Howard
År: 2003
Genre: Drama, Action, Thriller, Western
The Missing

Robert Duvall, John Travolta, Tony Shalhoub, William H Macy, Zeljko Ivanek, Bruce Norris, John Lithgow, Kathleen Quinlan, James Gandolfini, Dan Hedaya, Ned Eisenberg, Kathy Bates, Sydney Pollack, David Thornton, Stephen Fry, Daniel von Bargen

Jonathan Harr, Steven Zaillian

Drama

Diskussioner om A Civil Action  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Civil Action (63 st)
Krille80 (Anmäl)   23/11 2014
Det här är en historia som bygger på en verklig händelse och det är alltid en positiv faktor. Manuset håller inte riktigt Grisham-stil och saknar helt sidospår vilket allt som oftast ger en nödvändig och större tyngd till filmen för att lyckas fängsla. Det bästa med denna film är alla de duktiga skådespelare som är med. 2+
le monster (Anmäl)   17/5 2013
Välspelad och välmenande, men lika tråkig och torr som en verklig rättegång.
MrsSchnieder (Anmäl)   19/9 2012
Ganska zzz
Sture Stenhög (Anmäl)   24/7 2010
Ett stabilt rättegångsdrama med många intressanta aspekter. Tyvärr känns det som att filmen väger lite lätt och att man aldrig riktigt går in på djupet på nånting. Lite för anpassat för massorna helt enkelt, men intresset hålls ändå uppe hela vägen och det är välspelat överlag. Framför allt ska Robert Duvall lyftas fram. Det räcker till en svag trea
kikki (Anmäl)   9/7 2010
Travolta riktigt bra i denna film. Mkt a-skådisar över lag i filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Civil Action