A Company Man

Originaltitel: Hoi sa won
Regissör:Lim Sang-Yoon
Utgivningsår:2012

Om A Company Man:

Hyeong-Do är företagets hitman. Ett uppdrag går ut på att samarbeta med en man som han sedan skall döda, när han sedan som en tjänst till mannen träffar dennes familj för att lämna pengar uppstår problem. Hyeong-Do börjar känna av sitt samvete för första gången och företaget misstänker att allt inte gått rätt till.

Lee Mi-yeon, So Ji-sub, Kwak Do-won, Kim Dong-Joon, Jeon Kuk-Hwan

Lim Sang-Yoon

Drama, Action, Thriller

Hoi-sa-won, The Killer

Sydkorea
Diskussioner om A Company Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Company Man (8 st)
Zebulonm (Anmäl)   12/5 2017
Gillar den....
Engravadlax (Anmäl)   10/10 2016
Mestadels välgjord, men mestadels trist.
Kimchi (Anmäl)   24/8 2016
Välgjord men oengagerande
BrutusBeefcake (Anmäl)   8/7 2014
Vrålsnyggt som vanligt när koreanerna gör gangsteraction, fångar mig som tusan igenom hela men jag känner mig ändå inte helt mätt på slutet. Men bra är det, jo jo! (9-/15)
Redfield4ever (Anmäl)   15/1 2014
Väldigt by-the-book, tyvärr. Dock är den snygg, har vissa väldigt intressanta bilder och skådespeleriet från Li Mi-yeon är riktigt bra. Jag gillar den, men man vet hur den kommer sluta och tredje akten är ganska svag även i hur den når slutet vilket filmer som denna behöver förlita sig på för att stå ut. Bra, men inget speciellt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Company Man