Flaskpost från P

Originaltitel: Flaskepost fra P
Regissör:Hans Petter Moland
Utgivningsår:2016

Om Flaskpost från P:

Syskonparet Samuel och Magdalena har vuxit upp i en dansk religiös sekt och de två barnen försvinner plötsligt. Till Köpenhamns polishus kommer det en åtta år gammal flaskpost med ett rop på hjälp från en pojke i fångenskap. Carl Mørck och hans assistent Assad vid polisens Avdelning Q inser snabbt att det finns en koppling mellan de två händelserna.

Titel: Snömannen
Regissör: Ulrik Imtiaz Rolfsen
År: 2005
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Izzat

Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Pål Sverre Hagen, Jacob Lohmann, Amanda Collin, Johanne Louise Schmidt, Jakob Oftebro, Signe Anastassia Mannov, Søren Pilmark, Michael Brostrup, Morten Kirkskov, Olivia Terpet Gammelgaard, Lotte Andersen

Nikolaj Arcel

Drama, Kriminalare, Thriller

A Conspiracy of Faith

Danmark, Norge, Sverige, Tyskland
Filmnummer: 120161
Diskussioner om Flaskpost från P  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flaskpost från P (13 st)
Krille80 (Anmäl)   25/12 2017
Här finns så många ingredienser som jag gillar. Här får jag bl.a. dansk film(jag älskar danskarnas filmskapande), thriller-deckare och sevärda skådespelare som Nikolaj Lie Kaas och svenske Fares Fares. Filmen har bara ett problem, egentligen, men för mig är det tyvärr ett stort sådant. Jag har nämligen svårt för filmer där fokuset ligger på religiösa inslag. Jag är dock alltid redo att ge även dessa filmer en chans då det finns väldigt lyckade exempel. Tyvärr är detta inte en av dem. 2+
RustyFilm (Anmäl)   19/11 2017
Läste Jussi Adler-Olsens bok (samma titel som filmen) ganska så nyligen. Tyckte den var så gediget spännande så jag ville se filmen också. Det är ju lite vanskligt, filmen får ju oftast svårt att leva upp till förväntningarna i den situationen. Men inte här, jag tycker det är en mycket snygg filmatisering. Filmen blev ju också en riktig dundersuccé på danska biografer premiäråret 2016 (överlägset mest sålda biljetter det året). Är därför förvånad över det rätt svala mottagandet här i Sverige (den gick ju inte ens upp på svenskabiografer). Det här är en riktigt bra thriller-film.
Rele (Anmäl)   12/11 2017
En bedrövlig, sjuk och konstig film. Storyn var nästan helt omöjlig och inte så bra heller. Några duktiga skådespelare höjer betyget till en tvåa.
Bumbi78 (Anmäl)   25/8 2017
Tydligen en fristående del av en trilogi av danska mordthrillers. Över förväntan ska sägas och allt är på det hela välgjort med både spänning och blodigheter.
mammene (Anmäl)   15/3 2017
Det här var lite för sadistiskt för mitt välmående. Men jag gillar samarbetet mellan Fares Fares och Nikolaj Lie Kaas.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flaskpost från P