A Cure for Wellness

Originaltitel: A Cure for Wellness
Regissör:Gore Verbinski
Utgivningsår:2016

Om A Cure for Wellness:

En anställd på ett företag skickas iväg för att hämta hem sin chef från en hälsoanläggning i Europa, men börjar snart misstänka att något inte stämmer.

Titel: Get Out
Regissör: Nick Tomnay
År: 2010
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
The Perfect Host

Dane DeHaan, Jason Isaacs, Mia Goth, Ivo Nandi, Adrian Schiller, Celia Imrie, Harry Groener, Tomas Norström, Ashok Mandanna, Magnus Krepper, Peter Benedict, Michael Mendl, Maggie Steed, Craig Wroe, David Bishins, Lisa Banes, Carl Lumbly, Tom Flynn

Justin Haythe

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Tyskland, USA
Diskussioner om A Cure for Wellness  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Cure for Wellness (57 st)
funkisvilla (Anmäl)   20:41 6/2
En av de visuellt vackraste filmer jag sett på iaf 10 år. Tyvärr är handlingen och upplösningen blaha. Men väldigt vacker miljö och värd att se endast därför.
monodrive (Anmäl)   19:02 19/1
Nästan sorgligt att något som inleds så snyggt, stämningsfullt och bra, avslutas så fruktansvärt löjligt och dåligt.
dafreakish (Anmäl)   23:02 18/1
Måttligt imponerad av Verbinskis A Cure For Wellness. En pretentiös historia om möjligheten till "evigt liv". Det blir bara banalt och förbaskat tråkigt när den gode Dane strosar runt bland psykopater och mentalpatienter i en mörk och Kubrick-liknande miljö. Verbinski lånar friskt och snor en hel del. En flopp är nära men hantverket räddar betyget till en tvåa.
Ghostface (Anmäl)   7/11 2018
Skräckfilmer och actionrullar har sina regler som man måste köpa för att ha något utbyte av filmerna. Så även här med en ganska använd historia som räddas av stämningsfulla miljöer och personliga favoriter Jason "Lucius" Isaacs.
Hanness (Anmäl)   4/11 2018
Har potential, men tyvärr håller det inte hela vägen. Börjar lovande men sen går det bara utför. Stabil 2a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Cure for Wellness