A Cure for Wellness

Originaltitel: A Cure for Wellness
Regissör:Gore Verbinski
Utgivningsår:2016

Om A Cure for Wellness:

En anställd på ett företag skickas iväg för att hämta hem sin chef från en hälsoanläggning i Europa, men börjar snart misstänka att något inte stämmer.

Titel: Get Out
Regissör: Nick Tomnay
År: 2010
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
The Perfect Host

Dane DeHaan, Jason Isaacs, Mia Goth, Ivo Nandi, Adrian Schiller, Celia Imrie, Harry Groener, Tomas Norström, Ashok Mandanna, Magnus Krepper, Peter Benedict, Michael Mendl, Maggie Steed, Craig Wroe, David Bishins, Lisa Banes, Carl Lumbly, Tom Flynn

Justin Haythe

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Tyskland, USA
Diskussioner om A Cure for Wellness  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Cure for Wellness (54 st)
Ghostface (Anmäl)   22:54 7/11
Skräckfilmer och actionrullar har sina regler som man måste köpa för att ha något utbyte av filmerna. Så även här med en ganska använd historia som räddas av stämningsfulla miljöer och personliga favoriter Jason "Lucius" Isaacs.
Hanness (Anmäl)   18:08 4/11
Har potential, men tyvärr håller det inte hela vägen. Börjar lovande men sen går det bara utför. Stabil 2a.
JD (Anmäl)   09:35 27/10
Tänk vad skönt när man har harvat några år i Hollywoodfabriken att få åka till Schweiz och få göra en sån där europeiskt konstnärlig film med utstuderade bildvinklar, oförklarlig mystik, sanatorierekvisita, europeiska karaktärsskådespelare i små meningslösa biroller, badkar med ålar och nakna bröst där man får visa vårtorna! Och så kommer någon gnällspik på Filmtipset och avfärdar alltsammans som ”värsta sortens filmskolebanaliteter”. Man blir ledsen.
Murvel48 (Anmäl)   23:07 23/10
Det spårade ur lite väl mycket mot slutet - men fet blir ändå en trea för det spännande fotot och de fina miljöerna.
Catapilla (Anmäl)   23:32 29/7
Det blir mediokert betyg eftersom slutet verkligen suger, men det är en sevärd film. Påminner mycket om Shutter Island, men är bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Cure for Wellness