A Day on the Planet

Originaltitel: Kyô no dekigoto
Regissör:Isao Yukisada
Utgivningsår:2004

Om A Day on the Planet:

Sju vänner samlas på en fest hos Masamichi för att fira att han börjar studera på universitetet i Kyoto. Maki och hennes pojkvän Nakazawa kommer till festen tillsammans med Kate som är olyckligt förälskad. Maki dricker lite för mycket, och klipper håret på två av de manliga festdeltagarna. Det ena resultatet blir bättre än det andra, vilket leder till bråk. En strandad val och en man som fastnat mellan ett par byggnader involveras också i handlingen.

Titel: Who's Camus Anyway
Originaltitel: Ulysses
Regissör: Takayuki Niwa
År: 2006
Ulysses

Tarô Yamamoto, Rena Tanaka, Ayumi Ito, Satoshi Tsumabuki, Atsushi Ishino, Toshinobu Matsuo, Chizuru Ikewaki, Shûji Kashiwabara

Shôichi Masuko, Isao Yukisada

Drama, Romantik

Japan
Med i listor: Stockholm XV Asian Images
Diskussioner om A Day on the Planet  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Day on the Planet (10 st)
HerrNenne (Anmäl)   4/2 2013
Inte en tråkig stund. Går lite upp och ner, men vissa scener är fantastiska.
Cumlin (Anmäl)   25/4 2009
Skådisarna var bra på att spela fulla (spelade?). Men allvarligt, det var en väldigt bra film.
uCj (Anmäl)   11/5 2007
Det är en skön film att se när man inte vill se något speciellt. Lite småkul, och med vissa absurda inslag som ju alltid är välkomna när dom funkar. Men det är ingen film som slår högt heller.
distinkt (Anmäl)   10/2 2007
jag vill också ha ett liv!
Vimmzy (Anmäl)   18/1 2007
verkligen en film som bara är. har svårt att bestämma om det ska vara 3a eller 4a, men eftersom jag har en del dåliga filmer bland treorna så borde inte denna hamna där. utan snarare på en svag 4a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Day on the Planet