A Dog Year

Originaltitel: A Dog Year
Regissör:George LaVoo
Utgivningsår:2009

Om A Dog Year:

På ren impuls adopterar en deprimerad författare en oregerlig hund. Han begriper snart att han begått ett fatalt misstag då hunden fullständigt vänder upp och ner på hans liv.

Jeff Bridges, Lauren Ambrose, Lois Smith, Welker White, Amelia Campbell, Domhnall Gleeson

George LaVoo

Drama, Komedi

Hundår

Diskussioner om A Dog Year  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Dog Year (7 st)
Illville (Anmäl)   7/6 2011
En story som griper tag, stundtals, men som också lämnar obegripliga luckor. Jag antar att boken som filmen bygger på förklarar en del, men som film kan betyget endast nå upp till en tvåa.
Mrs Smiths (Anmäl)   8/1 2011
Fan vad jag hatar den här typen av film!
Rockpunkfreak (Anmäl)   7/1 2011
Inte speciellt gripande, inget vidare samspel mellan hund och ägare och uselt slut.
Cisco (Anmäl)   11/12 2010
ush va besviken jag är på denna. Läste boken för ett par ett år hundmänniska som man är var det bland det bästa och finaste jag läst. Då jag av en slump att dem hade gjort en filmatisering av denna vågade jag inte hoppas för mkt men den var verkligen sämre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Det fanns inget samspel mellan hund och människa och filmen kändes utdragen och seg. Börjat förstå att det är svårt att göra hundfilmer som inte känns tomma. Upplevde samma besvikelse på Hachiko och och marley and me.
Kyano (Anmäl)   7/3 2010
en eloge för de som orkar sig igenom hela
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Dog Year