A Family Thing

Originaltitel: A Family Thing
Regissör:Richard Pearce
Utgivningsår:1996

Om A Family Thing:

Earl Pinch Jr är en vit medelålders man från en liten stad i södern. När Earls mor dör så lämnar hon efter sig ett brev i vilket hon förklarar att han inte är hennes äkta son, utan han är son till en svart kvinna som dog i barnsäng. Earl får också reda på att han har en svart halvbror som är bosatt i Chicago och bestämmer sig tillslut för att leta upp denne.

Robert Duvall, James Earl Jones, Michael Beach, David Keith, Irma P Hall, Grace Zabriskie, Regina Taylor, Mary Jackson, Xander Berkeley, Paula Marshall

Billy Bob Thornton, Tom Epperson

Drama

Diskussioner om A Family Thing  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Family Thing (5 st)
Grillo (Anmäl)   17/10 2017
Bättre än jag väntat mig. Mysig och lågmäld och inte så på nosen som den riskerat kunna bli. Mycket nöjd.
Groundhog Dave (Anmäl)   2/11 2007
Gedigna rollprestationer och balanserad regi av ett manus som enkelt kunde fallit ner i klichegropen. Men icke! Lite feelgood tror jag minsann...
Fireball (Anmäl)   17/4 2006
Mkt mysig film!
Bomkia (Anmäl)   31/5 2005
Underhållande liten film med bra skådespelare. En stark trea.
baba_jaga (Anmäl)   26/6 2004
Skittrevlig lågbudgetfilm! Gillar den verkligen!