A Fighting Man

Originaltitel: A Fighting Man
Regissör:Damian Lee
Utgivningsår:2014

Om A Fighting Man:

Den obesegrade ex-boxaren Sailor O’Connor är numera en härjad man som plågas av sitt tragiska förflutna. När det plötsligt dyker upp en möjlighet att göra comeback i ringen, tar han chansen. Sailor måste nu möta sina personliga demoner samtidigt som han försöker hålla sig på fötter och överleva det blodiga slaget i ringen, för att inte tvingas kasta in handduken för gott...

Dominic Purcell, Famke Janssen, James Caan, Louis Gossett Jr, Izaak Smith, Kim Coates, Michael Ironside, Adam Beach, Freddie Roach, Sheila McCarthy, Jenessa Grant

Damian Lee

Drama

Kanada
Med i listor: Boxning
Diskussioner om A Fighting Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Fighting Man (3 st)
badpanda1606 (Anmäl)   9/1 2015
Helt ok men lite kort!
Bumbi78 (Anmäl)   22/12 2014
Intressant att en skräpregissör som Damian Lee går och gör ett riktigt bra mångbottnat drama. Han har å andra sidan hjälp av en skara gamla rutinerade skådisar som alla gör fina insatser och naturligtvis ett stänk underdogstory alá Rocky. Positivt minst sagt och det enda felet var väl egentligen att den gott kunde varit lite längre då vissa saker och karaktärer behövde utvecklas. Efter att ha sett ett gäng (för många) filmer med Purcell är det kul att han snart kan kora sig mästare på att se besviken ut.
jonbo (Anmäl)   21/6 2014
Purcell gör sin bästa Stallone-imitation som i sin tur alltid gör sin bästa skådis-imitation. Det går ju som väntat sådär. Men även om denna film följer alla mallar som finns och egentligen inte har något nytt sett erbjuda så sitter jag där o bryr mig om karaktärerna. De ska den ha cred för, dessutom en del kända fejs.