A Fool There Was

Originaltitel: A Fool There Was
Regissör:Frank Powell
Utgivningsår:1915

Om A Fool There Was:

Klassisk melodram med Theda Bara i rollen som "vampen" som lockar män i allmänhet och en gift diplomat i synnerhet, i fördärvet. Bara anses av många vara filmens första sexikon.

Theda Bara, Edward José, Frank Powell, Runa Hodges, Mabel Frenyear, May Allison, Clifford Bruce, Victor Benoit, Minna Gale, Creighton Hale

Roy L McCardell

Drama, Stumfilm

Diskussioner om A Fool There Was  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Fool There Was (4 st)
stgurgel (Anmäl)   16/10 2016
Bitvis lite otight och otydligt berättad. Men fint fotad och Theda spelar en riktigt härlig roll och är magisk i den
origC-J (Anmäl)   9/2 2014
En av endast två existerande filmer med Theda Bara, en av de första stora filmstjärnorna. Theda Bara är en uppenbarelse, i häftiga outfits dessutom, men det är också filmens stora behållning. I sin helhet är det en ganska platt och lite väl simpel berättelse som dras ner av tidens begränsningar i berättarteknik.
tommie (Anmäl)   5/9 2007
Njae, Theda är bra, men jag är lite tveksam till resten.
bettylou (Anmäl)   31/1 2004
theda bara är fin...