A Good Lawyer's Wife

Originaltitel: Baramnan gajok
Regissör:Im Sang-soo
Utgivningsår:2003

Om A Good Lawyer's Wife:

Hujong är före detta dansare, men tar nu hand om sonen och svärföräldrarna medan hennes man, advokaten Youngjak, lever playboyliv med sin älskarinna. Hujong inleder i sin tur en sexuell relation med en ung grannpojke, och bygger vidare på den kedja av svek som upplöser den alltmer alienerade familjen.

Hwang Jung-min, Moon So-ri, Kim In-mun, Bong Tae-gyu, Baek Jeong-rim, Yoon Yeo-jeong

Im Sang-soo

Drama

Sydkorea
Med i listor: Stockholm XIV Competition
Diskussioner om A Good Lawyer's Wife  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Good Lawyer's Wife (8 st)
Kreepy (Anmäl)   6/8 2012
Medhåll på samtliga fyror som delats ut till denna film. Fokus ligger verkligen på kvinnan, medan alla andra målas fram som rikspuckon. Precis som man kan vänta sig med sydkoreanskt så vågar de blanda humor med tunga dramabitar.
HerrNenne (Anmäl)   14/1 2012
Inte min sorts film. Filmen gav mig ingenting och jag var uttråkad större delen av den. Väntade bara på slutet.
DIProgan (Anmäl)   7/6 2010
Vettig film med vettig problematik osv. men den är bara för långsam. Var de tvungna o spela in hela filmen i kolmörker bara för att illustrera "vad som sker i det fördolda"? Allt blev väldigt blekt.
todape (Anmäl)   11/1 2008
Riktigt bra och vågade sexscener är kryddan på ett även i övrigt lyckat relationsdrama. Filmen börjar smått medelmåttigt men växer sig stark och intressant och sista halvtimmen är väldigt bra. Inledningsvis förstod jag inte vad en av karaktärerna fyllde för funktion eller vad denne hade för roll i historien. Men det visade sig till slut vilken avgöra handlingen denne stod för och som vanligt är sydkoreansk film mästerlig på att knyta ihop alla trådar och få ihop ett stiligt slutresultat.
uCj (Anmäl)   19/11 2006
Jag håller inte med vad om det som tidigare har sagts. Det är en film som på ett smart sätt hinner med att säga både ett och annat som tydligen inte når fram till alla. Filmen är både allvarlig och komisk på ett absurt men trovärdigt sätt, något som inte är helt lätt. Det vore kul om man kunde ta denna film på samma allvar som t ex Viskningar och rop!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Good Lawyer's Wife