A Guide to Recognizing Your Saints

Regissör:Dito Montiel
Utgivningsår:2006
Antal betyg:1931 betyg

Om A Guide to Recognizing Your Saints:

Ett drama om en pojkes uppväxt i åttiotalets Astoria, New York. När han ser sina vänner dö, hamna i fängelse eller knarka bort sina liv, börjar han själv tro att helgonen skyddar honom från deras öde.

Titel: I skuggan av Bronx
Originaltitel: Brooklyn Rules
Regissör: Michael Corrente
År: 2007
Brooklyn Rules

Robert Downey Jr, Rosario Dawson, Shia LaBeouf, Chazz Palminteri, Dianne Wiest, Channing Tatum, Eric Roberts, Martin Compston, Julia Garro, Peter Anthony Tambakis, Scott Michael Campbell, Anthony DeSando, Eleonore Hendricks, Melonie Diaz, Adam Scarimbolo

Dito Montiel

Drama, Kriminalare

Med i listor: Jönköping filmfestival -07, Stockholm XVII Competition
Diskussioner om A Guide to Recognizing Your Saints  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Guide to Recognizing Your Saints (179 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
sawa (Anmäl)   28/7 2015
Jag försökte, men orkade inte se klart. Ointressant. Stökig. Irriterande.
Krille80 (Anmäl)   14/12 2014
Jag håller med Robban i sina kommentarer om denna film och jag skulle gärna vilja ge ett högre betyg. Det som dock för min egen skull drar ner betyget är efter att sett filmen så glömde jag bort den snabbt och dessutom har jag ingen vilja att se om den. Robert Downey Jr håller dock sakta och säkert på att bli en riktigt favoritskådis hos mig.
GinNTonic (Anmäl)   9/1 2014
Oerhört välberättat hood-drama. Det något fragmentariska klippningen, där minnen blandas och pusslas ihop passar utmärkt till denna historia om en man som kommer hem och måste möta och hantera sitt förflutna. Mycket bra skådespelarinsatser från alla inblandade, till och med Shia LaBeouf som jag annars brukar ha väldigt svårt för. Fantastisk stämning, bra foto och trovärdig historia med mänskliga karaktärer som man verkligen bryr sig om. Och så en nypa diskbänk på det, så har vi ett mästerverk.
daniel77 (Anmäl)   15/10 2013
En positiv överraskning! Inte så mycket vad som berättas utan hur det berättas. Formen lyckas förhöja upplevelsen utan att för den delen bli allt för påträngande eller experimentell. Ett gediget hantverk, helt enkelt! Lägg till ett par rätt fina skådespelarscener och fyran, om än svag, är ett faktum.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Guide to Recognizing Your Saints