Kapningen

Originaltitel: Kapringen
Regissör:Tobias Lindholm
Utgivningsår:2012

Om Kapningen:

Skeppskocken Mikkel och maskinisten Jan är bland de sju besättningsmän på fraktskeppet MV Rozen som ser fram emot att komma i hamn och åka hem. Men innan de hinner lägga an kapas skeppet av pirater som tar besättningen som gisslan och kräver en stor lösensumma för att släppa dem.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Starred Up
Regissör: David Mackenzie
År: 2013
Blodsband

Søren Malling, Linda Laursen, Pilou Asbæk, Roland Møller, Dar Salim, Amalie Ihle Astrup, Amalie Vulff Andersen, Abdihakin Asgar, Keith Pearson, Gary Skjoldmose Porter, Allan Arnby, Bettina Schjerlund

Tobias Lindholm

Drama, Thriller

Danmark
Diskussioner om Kapningen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kapningen (21 st)
KyLLo (Anmäl)   4/6 2017
Ensidig, och inte särskilt bra filmad. Svårt att behålla koncentrationen en längre tid. Captain Phillips är ett mycket bättre val. Bättre filmad, mer spänning och mer variation i den.
mammene (Anmäl)   4/6 2017
En otroligt stark film och så obehagligt spännande hela tiden. Kontrasten mellan kaoset på skeppet och förhandlarna i sina kostymer och regler blev nästan för mycket. Vissa blev verktyg för andra.
Rele (Anmäl)   3/6 2017
En film med laddad spänning. Trovärdig handling, Dödshot över besättningen och svåra handlingar med pirater. Flera duktiga skådespelare men manuset var tunt. Jag ger ändå en stark trea.
PeterTheW (Anmäl)   13/2 2017
Riktigt riktigt bra! Inte alls seg!
Gandoon (Anmäl)   13/8 2016
Jo, den kan nästan kännas seg mellan varven, men det är ju just det som är meningen. Det som gör den så gränsande till outhärdlig, men samtidigt drabbande. En gnagande spänning nästan från början och hela vägen till slutet. Mycket bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kapningen