Betyg idag: 1 380 Besökare idag: 4 251

Originaltitel: A Hologram for the King
Regissör:Tom Tykwer
Utgivningsår:2016

Om Kungens hologram:

En misslyckad amerikansk affärsman försöker ta igen sina förluster genom att resa till Saudiarabien och sälja sin idé till en förmögen monark.

Titel: Laxfiske i Jemen
Regissör: Keva Rosenfeld
År: 1993
Genre: Drama, Komedi
Twenty Bucks
Titel: Da Vinci-koden - sanning eller myt?
Originaltitel: The Real Da Vinci Code
Regissör: Kashaf Chaudhry
År: 2004
Da Vinci-koden - sanning eller myt?

Tom Hanks, Alexander Black, Sarita Choudhury, Sidse Babett Knudsen, Tracey Fairaway, Jane Perry, Tom Skerritt, David Menkin, Christy Meyer, Megan Maczko, Ben Whishaw, Khalid Laith, Amira El Sayed, Waleed Elgadi, Dhaffer L'Abidine

Tom Tykwer

Drama, Komedi

Tyskland, USA, Storbritannien, Frankrike, Mexiko
Diskussioner om Kungens hologram  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kungens hologram (16 st)
okidoki (Anmäl)   19:10 26/5
Tröttnade på detta samma samma.
Rele (Anmäl)   23:11 21/5
En trevlig kärleksfilm. Storyn är inte så spännande, men Tom Hanks och Sarita Choudhury gjorde bra ifrån sig. Jag ger en stark tvåa.
Sture Stenhög (Anmäl)   04:02 26/1
En trivsam film med en intressant spelplats. Det känns dock väldigt mycket som ett västerländskt perspektiv som aldrig blir speciellt autentiskt, men det är jag inte helt säker på om filmen är menad att vara heller. Jag får nog säga att det överhuvudtaget är det lite oklart vad den vill vara, det hoppas runt hit och dit, och det är hela tiden ganska bra, men det blir inte så mycket av någonting. Som tur är håller iaf Tom Hanks ihop det här på sitt karaktäristiska vis, och scenerna med honom och chauffören är genomgående de bästa. Miljöerna är fortfarande en tillgång också. Så det räcker till en trea, även om den är ganska svag
mammene (Anmäl)   16:58 25/1
Ingen typisk Tykwerfilm direkt och som jag såg den utan den vetskapen hade inga Tykwer förväntningar. Det var en ganska småtrevlig och smårolig film där man lite lagom skojade om Saudiarabien och kanske slog hål på några fördomar. En lättsam film som inte gjorde så stora anspråk på att vara något annat och Tom Hanks förgyller det mesta.
pblixt (Anmäl)   29/3 2017
Sämsta manuset, bild och redigering som jag sett på åratal. Måste vara en film som beställts av Saudiarabien som reklam men där man sparat in på fel saker... Till och med Tom Hanks ser ut som att han har ont när han ska gestalta att vara kär..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kungens hologram