A Late Quartet

Originaltitel: A Late Quartet
Regissör:Yaron Zilberman
Utgivningsår:2012

Om A Late Quartet:

De fyra medlemmarna av en världsberömd stråkkvartett kämpar för att håll ihop gruppen trots stora egon, dödsfall och ostoppbar lust.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Liam
Regissör: Stephen Frears
År: 2000
Liam

Philip Seymour Hoffman, Christopher Walken, Imogen Poots, Catherine Keener, Wallace Shawn, Mark Ivanir, Madhur Jaffrey, Liraz Charhi, Megan McQuillan

Yaron Zilberman, Seth Grossman

Drama

Diskussioner om A Late Quartet  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Late Quartet (18 st)
Myllo (Anmäl)   7/11 2018
En mycket speciell film då den vänder sig till en exklusiv och ganska liten målgrupp, nämligen de som älskar klassisk musik. Dit hör jag och dessutom tycker jag att Beethoven är den främste tonsättaren och att stråkkvartetter är bland det bästa. Alltså blir jag helt begeistrad i denna film. Välgjord. duktiga och engagerade skådespelare och underbar musik. Att hålla ihop en kvartett under en längre tid kräver oerhört mycket av de deltagande och i den trovärdiga intrigen sätts de verkligen på prov. Slutet är hjärtknipande utan att bli sentimentalt.
KyLLo (Anmäl)   5/10 2018
Bra skådisar i en riktigt dålig film. Ett tag trodde jag att det stod fel i tablån och att det var något kulturreportage. Den består bara av ointressant prat och sedan tittar personerna ständigt åt ett konstigt håll när de pratar, som i många dokumentärer när den för tittaren osynliga intervjuaren står bredvid kameran. Jag förstår inte varför användare som tycker att den är tråkig ändå sätter treor och fyror. Gillar man skådisarna kan man spara betygen till deras intressanta filmer. För mig blir det en etta eftersom jag hade klarat mig utan filmen.
Sture Stenhög (Anmäl)   28/6 2016
Mycket en skådespelarnas film. Det är en utmärkt ensemble som får ta sig an intressanta rollfigurer, och samspelet dem emellan är sevärt bara det. Men här finns också en intressant studie av hur saker kan falla samman hos en grupp människor när den vanliga ordningen börjar rubbas lite. Alla sidohistorier har förvisso setts förut, men sättet de vävs ihop på gör att det här ändå sticker ut lite. En ganska stark trea
mammene (Anmäl)   25/6 2016
Högklassigt skådespel och en historia som lade sig när ridån gick ner. Jag gillar när man väver in metaforer, som man gjorde här, en liknelse som blev tydlig utan att skrivas på näsan, den kom mjukt och stilla som en livsvisdom.
HerrNenne (Anmäl)   20/2 2016
Svårt att engagera mig, det händer lite, det händer mycket, och mycket lämnas öppet. Mer ett besök än en historia.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Late Quartet