A Lonely Place to Die

Originaltitel: A Lonely Place to Die
Regissör:Julian Gilbey
Utgivningsår:2011

Om A Lonely Place to Die:

Fem bergsklättrare är på vandring och klättring i de skotska högländerna när de upptäcker en ung serbisk flicka begravd i en liten kammare i vildmarken. De blir jagade i en skrämmande katt-och-råtta-lek av kidnapparna medans de försöker att få flickan i säkerhet.

Titel: Deadfall
Regissör: Nick Love
År: 2012
Genre: Drama, Action, Kriminalare
The Sweeney

Melissa George, Ed Speleers, Eamonn Walker, Sean Harris, Alec Newman, Karel Roden, Kate Magowan, Garry Sweeney, Stephen McCole, Paul Anderson, Holly Boyd

Julian Gilbey, Will Gilbey

Kriminalare, Thriller, Äventyr

The Long Weekend

Storbritannien
Diskussioner om A Lonely Place to Die  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Lonely Place to Die (50 st)
Gordyal (Anmäl)   20:52 1/4
Här trängs massor med potential. Några smärre manusjusteringar och ett par skådisbyten så hade detta kunnat vara en riktig kanonrulle. Bra tempo, bra intensitet och emellanåt även genuin spänning. Jag gillar även hur filmen gång efter annan byter ansikte, så även om klyschorna är många så finns det gott om oförutsägbarheter. Vad som däremot inte funkar är balansen mellan realism och popcorn-känsla, och ett par dumheter är lite väl svåra att ha överseende med. Men på det stora hela är det massor med underhållning. Jag gillar! (9-/15)
BlueDog (Anmäl)   14/10 2017
svår att betygsätta. Första halvan en stark fyra, andra halvan en svag trea
Amx (Anmäl)   17/8 2015
En förväntad tvåa. Man kan fan inte räkna med mycket logik eller spänning i thriller- och skräckfilmer numera. Trots att den har några år på nacken så kunde den åtminstone hållit en någorlunda röd tråd. Men nej, hela temat ska överges likt den lilla flickan Anna.
need_sleep (Anmäl)   15/5 2015
Jag fastnade inte för den här filmen. Var svårt att finna sympati för någon och en hel del ologiska händelser/reaktioner/agerande. Kändes som en billig TV-produktion. Nja, får nöja sig med en 2:a.
Hanness (Anmäl)   19/10 2014
Helt OK film.