A Lot Like Love

Originaltitel: A Lot Like Love
Regissör:Nigel Cole
Utgivningsår:2005

Om A Lot Like Love:

Oliver och Emily träffar varandra för första gången på ett flyg mellan Los Angeles och New York. De har sex på flygplanstoan, men kommer fram till att de inte passar speciellt bra tillsammans. Över de nästkommande åren utvecklas dock deras relation över ett antal mer eller mindre slumpartade möten.

Titel: No Strings Attached
Originaltitel: No Strings Attached
Regissör: Ivan Reitman
År: 2011
Genre: Komedi, Romantik
No Strings Attached
Titel: När Harry träffade Sally...
Originaltitel: When Harry Met Sally...
Regissör: Rob Reiner
År: 1989
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När Harry träffade Sally...
Titel: What Happens in Vegas...
Originaltitel: What Happens in Vegas
Regissör: Josh Boone
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
Stuck in Love

Amanda Peet, Ashton Kutcher, Taryn Manning, Lee Garlington, Aimee Garcia, Birdie M Hale, Tyrone Giordano, Melissa van der Schyff, Kal Penn, Ali Larter, Sarah Shahi, Moon Bloodgood, Jeremy Sisto, Kathryn Hahn

Colin Patrick Lynch

Drama, Komedi, Romantik

Recension A Lot Like Love

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Regissören till din mammas favoritfilmer "Kalenderflickorna" och "Saving Grace" har korsat Atlanten för att göra en romantisk komedi med två av Hollywoods unga och heta skådespelare. Ashton Kutcher och Amanda Peet får den här gången stå för den ögonblickliga kärleken som bara tycks infinna sig på vita duken. Filmen börjar direkt med en återblick som utspelar sig sju år tillbaka i tiden. Det är på...

Recension av A Lot Like Love - Läs hela!

Diskussioner om A Lot Like Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Lot Like Love (248 st)
XJR (Anmäl)   28/1 2018
Totalt förutsägbar, inga överraskningar. Kutcher gör samma roll som alltid, peet gör sin roll utan att glänsa. Vet inte varför jag såg den till slutet, hoppades väl på att något skulle hända...
yrkeschaufföre (Anmäl)   28/1 2018
Helt okej men inte en trea. Peet och Kutcher funkar fint ihop!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Helt okej romantisk komedi med en hel del klyschor, som jag ändå kan förbise då karaktärerna är lite intressanta ändå.
Canaletes (Anmäl)   23/12 2014
Riktigt härlig film att se på! Känner mig helt enkelt glad nu efteråt. Kemin mellan Amanda och Ashton underbar, musiken och den härliga tidiga 2000-talet känslan. Amanda Peet är otroligt vacker här. Stort plus för kameran och fotona, lite det som satte prägel på filmen. Annars om man ska summera den kort så är det en härlig kärlekskomedi. Åren gick lite för fort så den kunde ha gjorts bättre eller varit lite längre. 7.3/10.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Lot Like Love