A Love Song for Bobby Long

Originaltitel: A Love Song for Bobby Long
Regissör:Shainee Gabel
Utgivningsår:2004

Om A Love Song for Bobby Long:

När Pursy Will får reda på att hennes mor har dött återvänder hon till New Orleans för första gången på många år. Hon förväntar sig att finna moderns hus tomt men blir överraskad av att finna två av sin mors vänner boende där. Bobby Long, en före detta collegeprofessor och hans unga skyddsling Lawson Pines. Dessa mäns liv tog ett oväntat felspår åratal innan. De har rotat sig i huset, och det enda som håller dem uppe är Lawsons vacklande ambition att skriva en roman om Bobby Longs liv. Pursy, Bobby och Lawson tvingas nu att leva tillsammans. Medan tiden går så öppnar de sig för varandra, och sedan länge begravda hemligheter kommer upp till ytan.
Se filmen på CDON

Regissör: David Duchovny
År: 2004
Genre: Drama, Komedi
House of D

John Travolta, Scarlett Johansson, Gabriel Macht, Deborah Kara Unger, Dane Rhodes, David Jensen, Clayne Crawford, Sonny Shroyer, Carol Sutton, Walter Breaux, Warren Kole, Bernard Johnson, Brooke Mueller

Shainee Gabel

Drama

Recension A Love Song for Bobby Long

- cineasten89 sätter betyg 4 och skriver:
En mycket lågmäld och finstämd film som fullkomligt berörde mig. Trots mycket dålig kritik, bestämde jag för att ge denna film en chans. Jag är glad att jag gjorde det, för aldrig har jag sett John Travolta så bra. Hans roll är som klippt och skuren för honom. Scarlett Johansson var inte dum heller. Det handlar om Purslane, en vilsen artonåring som bestämmer sig för att åka hem till sin mors hus...

Recension av A Love Song for Bobby Long - Läs hela!

Filmnummer: 22063
Diskussioner om A Love Song for Bobby Long  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Love Song for Bobby Long (355 st)
Sarakin76 (Anmäl)   23/11 2017
Denne gangen kjøpte jeg ikke helt storyen, det går litt for fort i midten. Men det er fremdeles en seværd og fin film.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
wasteoftime (Anmäl)   12/12 2016
Sakta sakta glider filmen fram, och storyn utvecklas, fast med en del väldiga ryck framåt, som inte alls passar sig. Berättelsen är långsam, men saker och ting händer väldigt fort, samtidigt. Skådespelet är bra, berättelsen är rätt så intressant, men ja, hoppen (som inte är överdrivet uppenbara) blir lite för störande.Det blir en etta med 0,0 på SH-skalan.
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
Det är en fröjd att se Scarlett Johansson i den här filmen. Hon gör en mycket varm tolkning av karaktären Pursy, stort skådespeleri (tror det här är det bästa jag sett av Scarlett). Filmen är lågmäld och innehåller en rätt så stor dos av självömkan, sentimentalitet och alkohol från trash-gubb karaktärerna Bobby och Lawson (Travolta/Masht). Regissör är Shainee Gabels, hon gjorde detta 2003-2004 och sen inget mer vari sig före eller efter. Konstigt för det här var ju bra (får kanske forska lite i detta).
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och storyn är det väl inget fel på. Dock är tempot lite för lågt och det förstör tyvärr en del, men annars är filmen väldigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Love Song for Bobby Long