Don't Breathe

Originaltitel: Don't Breathe
Regissör:Fede Alvarez
Utgivningsår:2016

Om Don't Breathe:

För att slippa tristessen, och kanske en dag kunna komma bort från sin hemstad, har de tre vännerna Rocky, Alex och Money begått en rad välplanerade inbrott. När de hör talas om att en blind man bor ensam i ett ödsligt bostadsområde och har en förmögenhet undangömd i sitt hem, bestämmer de sig för att genomföra sin största och sista kupp.

Titel: Green Room
Regissör: Seth MacFarlane
År: 2012
Genre: Komedi
Ted

Stephen Lang, Jane Levy, Dylan Minnette, Daniel Zovatto, Emma Bercovici, Franciska Töröcsik, Christian Zagia, Katia Bokor, Sergej Onopko, Olivia Gillies

Fede Alvarez, Rodo Sayagues

Thriller, Skräck

Filmnummer: 119641
Diskussioner om Don't Breathe  (0 diskussioner)
Kommentarer om Don't Breathe (71 st)
Grillo (Anmäl)   15/11 2018
Första halvan hejade jag på gubben, andra halvan hejade jag på hunden. Förstår inte hyllningskören riktigt. Okej men inte mer.
fanny7504 (Anmäl)   13/10 2018
En fråga: Har inte amerikanare bankkonton dom kan förvara 300 000 dollar på???
Tatty (Anmäl)   3/9 2018
Den var faktisk spännande än vad jag trodde!
Rai (Anmäl)   29/8 2018
Rätt okej men fruktansvärt förutsägbar och man visste hela tiden vad som skulle hända..
erc (Anmäl)   24/8 2018
Gillade de nya knepen för att fånga uppmärksamheten. En klart godkänd uppdatering av skräckformatet. Som vanligt i den här genren är karaktärernas och storyns motivation mycket grund, men eftersom det är en konvention mer än en brist och grunden är i underklassens många desperata existenser är den ursäktad. Den innehåller vändningar som i efterhand kanske inte är så oväntade men som ändå fungerar. Det måste också tilläggas att användningen av tystnad, som Krasinski senare utnyttjade mycket bra i A quiet place, förhöjer intensiteten. I övrigt är det inget som överstiger mediokert. En dussinfilm med oförverkligad potential, skulle man kunna säga. Fast jag är tveksam till om mer kvalitativt hantverk egentligen skulle göra så mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Don't Breathe