A Man's Job

Originaltitel: Miehen työ
Regissör:Aleksi Salmenperä
Utgivningsår:2007

Om A Man's Job:

När Juha blir av med jobbet berättar han det inte för frun som till varje pris måste skyddas från sin hotande depression. Men någonstans måste ju pengarna komma ifrån. På ett hantverkarjobb finner han sig plötsligt få rejält påslag på lönen om han under en timme borstar sin kvinnliga uppdragsgivares hår - naken. Han blir snart besatt av att inkassera det som i början tycks som lättförtjänta pengar. Men prostitution är en hård bransch.

Titel: Jag och min syster
Originaltitel: Wild Bill
Regissör: Dexter Fletcher
År: 2011
Wild Bill

Tommi Korpela, Maria Heiskanen, Jani Volanen, Stan Saanila, Konsta Pylkkönen, Noora Dadu, Joanna Haartti, Kaarina Hazard, Vilma Juutilainen, Helmi Kaartinen, Arttu Kapulainen, Inka Timgren, Leea Klemola, Jukka Kärkkäinen, Sue Lemström

Aleksi Salmenperä

Drama

Ett mansjobb

Finland
Diskussioner om A Man's Job  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Man's Job (8 st)
foppa99 (Anmäl)   19/8 2014
En porrportfölj borde de flesta ha!
cassiopeia (Anmäl)   17/7 2011
Bra är den, trots att den inte är behaglig. Eller kanske just därför... Tragikomisk, säger folk, men jag har svårt att se komiken.
den_fonk (Anmäl)   3/11 2009
Tommi Korpela är väldigt övertygande, alla händelseförlopp däremot känns väl kanske inte fullt så realistiska alla gånger. Som ett litet tillägg så måste jag säga att det var överraskande lite naket med tanke på tema samt att det faktiskt är fråga om en finsk film.
Masjävel (Anmäl)   3/5 2009
Imponerande kvalitetsfilm för att vara från Finland. Visste inte de kunde producera så pass bra film. Ganska udda men välgjord och finsk tragik i ett nötskal…
Kurijakin (Anmäl)   11/7 2008
de blir bara bra tack vare att det är en finsk produktion, dom förmedlar budskapet på ett specielt sätt, och det känns mer äkta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Man's Job