A Merry War

Originaltitel: Keep the Aspidistra Flying
Regissör:Robert Bierman
Utgivningsår:1997

Om A Merry War:

Gordon jobbar på ett reklamföretag. Övertygad om sin egen förträfflighet som poet och författare slutar han sitt jobb och får på allvar uppleva fattigdomen.

Richard E Grant, Helena Bonham Carter, Jim Carter, Julian Wadham, Harriet Walter, Ben Miles, Lesley Vickerage, Barbara Leigh-Hunt, Liz Smith, John Clegg

George Orwell, Alan Plater

Komedi, Romantik

Storbritannien
Med i listor: George Orwell
Diskussioner om A Merry War  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Merry War (3 st)
Salvation_Mind (Anmäl)   26/6 2014
Kan inte annat än hålla med föregående kommentarer. Tack vare sista halvan började det kännas som en fyra, men riktigt så snäll ska jag inte vara idag utan kände att det var något litet som saknades.
Sarakin76 (Anmäl)   6/9 2006
Håller med Steerpike att Gordon irriterar en som fan i början men så är han ju aspirerande poet. Mycket enkel och bra film om hur det kan gå här i livet.
Steerpike (Anmäl)   11/12 2004
Småputtrigt halvrolig, men man blir ju bara så arg på honom! Mer irriterande än något annat. Men lysande skådespelare. Scenen där de beställer mat av den infame kyparen är obetalbar!