A Midsummer Night's Dream

Originaltitel: A Midsummer Night's Dream
Regissör:Ed Fraiman
Utgivningsår:2005

Om A Midsummer Night's Dream:

Det planeras storbröllop mellan Theseus och den alltmer tveksamma Hippolyta. Den unga Hermia vill gifta sig med Lysander medan hennes väninna Helena vill ha Demetrius, men han vill ha Hermia. Skogens invånare har själva problem – alvkonungen Oberon och hans drottning Titania är osams. Och människorna dras in i deras konflikt.

Bill Paterson, Imelda Staunton, Lennie James, Sharon Small, Dean Lennox Kelly, William Ash, Zoe Tapper, Rupert Evans, Michelle Bonnard, Johnny Vegas, Simon Day, Mina Anwar

Peter Bowker

Drama

Storbritannien
Med i listor: William Shakespeare
Diskussioner om A Midsummer Night's Dream  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Midsummer Night's Dream (2 st)
origC-J (Anmäl)   18/9 2006
Håller med föregående talare; kompetent modernisering, men pjäsen är i mitt tycke alltför svag i alla sina versioner.
DaLi (Anmäl)   28/2 2006
BBC-produktion, en av fyra moderna tolkningar som utgör serien ShakespeaRE-Told. Kompetent och stundtals intressant, men utöver intrigen finns det inte så mycket som förenar dem med originalen. Fast det är å andra sidan kanske själva poängen.