A Midsummer Night's Dream

Originaltitel: A Midsummer Night's Dream
Regissör:Peter Hall
Utgivningsår:1968

Om A Midsummer Night's Dream:

En filmatisering av Shakespeares komedi om bröllopet mellan Theseus och den tveksamma Hippolyta. Theseus dotter Hermia vill gifta sig med Lysander medan hennes väninna Helena vill ha Demetrius, men han vill ha Hermia.

Derek Godfrey, Barbara Jefford, Nicholas Selby, Hugh Sullivan, David Warner, Diana Rigg, Michael Jayston, Helen Mirren, Paul Rogers, Sebastian Shaw, Bill Travers, Clive Swift, Donald Eccles, John Normington, Ian Richardson, Judi Dench, Ian Holm

Komedi, Romantik, Fantasy

Storbritannien
Med i listor: William Shakespeare
Diskussioner om A Midsummer Night's Dream  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Midsummer Night's Dream (1 st)
Mara Jade (Anmäl)   4/12 2009
Den märks att "A Midsummer Night's Dream" är gjort på 60-talet (spana in kläderna, eller i Judi Denchs fall spana in avsaknaden av kläder) och att den är inspelad i Storbritannien (Det stora engelska godset i början verkar lite malplacerat i Aten). Men den är sevärd, mycket tack vare excellenta skådespelarinsatser från Ian Richardson, Judi Dench och Ian Holm. Dock hade jag önskat undertexter till filmen. De är väldigt kvicka med sina repliker och det gör att det är svårt att hänga med i allt de säger.