Betyg idag: 1 061 Besökare idag: 4 339

Originaltitel: A Mighty Wind
Regissör:Christopher Guest
Utgivningsår:2003

Om A Mighty Wind:

Mockumentär om tre country/folkrockband med storhetstid under 60-talet som samlas för en minneskonsert i syfte att hedra en avliden manager. Återförenar frontfigurerna från Spinal Tap (Guest, McKean, Shearer) i bandet The Folksmen.
Se filmen på Headweb

Titel: Best in Show
Originaltitel: Best in Show
Regissör: Christopher Guest
Originaltitel: Off The Charts: The Song-Poem Story
Regissör: Jamie Meltzer
År: 2003
Off The Charts: The Song-Poem Story

Michael McKean, Bob Balaban, Christopher Guest, Eugene Levy, Parker Posey, Harry Shearer, Paul Dooley, John Michael Higgins, Jane Lynch, Fred Willard, Mark Nonisa, Catherine O'Hara, Jim Piddock, Don Lake, Paul Benedict, Ed Begley Jr, Jennifer Coolidge

Eugene Levy, Christopher Guest

Drama, Komedi

Med i listor: Fiktiva musiker, Mokumentärer
Diskussioner om A Mighty Wind  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Mighty Wind (68 st)
Necross (Anmäl)   18:11 13/1
Om den varit bara lite mer vågad, och lockat till aningen fler gapflabb, hade jag tagit fram 4:a-betyget. Underbara karaktärer och skådespelare!
AlbinWesley (Anmäl)   28/2 2015
Vilket kärt återseende det blev. Jag kan knappt förstå att jag uppskattade den så när den kom, för jag kan inte tänka mig att jag förstod den riktigt då. Men den är ju verkligen briljant, parodin är perfekt, mycket rolig. Bra låtar. Mycket stark trea.
Lux Lisbon (Anmäl)   17/1 2013
En stark trea till riktigt god underhållning!
bytat (Anmäl)   31/5 2011
whaa haappened??
dafreakish (Anmäl)   9/5 2011
Filmen når aldrig upp till de höjder den kanske borde ha kunnat göra. Den faller lite på sina egna högt uppsatta förväntningar. Överspelet från Levy och Shearer är också ganska svårt att smälta i en film som låtsas vara en dokumentär i den oftast ganska onödiga mockumentärgenren. Vilket den för övrigt inte ens lyckas vara hela vägen...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Mighty Wind